Πέραν των εσόδων όμως, η ιδιωτική τοποθέτηση, μέσω βιβλίου προσφορών που άνοιξε αργά το απόγευμα της Πέμπτης, κατέδειξε και το ζωηρό ενδιαφέρον των ξένων θεσμικών επενδυτών για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, παρότι η τοποθέτηση έγινε σε τιμή 13,2 ευρώ/μετοχή, που ναι μεν ήταν κατά 5,7% αυξημένη σε σχέση με την αξία του τίτλου την Πέμπτη, πλην όμως ορισμένοι από τους επενδυτές που συμμετείχαν είχαν αποκτήσει μετοχές και σε αρκετά χαμηλότερο επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι η μέση τιμή της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τους τελευταίους 12 μήνες αγγίζει τα 12,9 ευρώ.
Οπως γνωστοποίησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω της εν λόγω διαδικασίας διατέθηκαν τελικά 6 εκατ. μετοχές (από 5 εκατ. που ήταν ο αρχικός στόχος), που αντιστοιχούν στο 5,6% του μετοχικού κεφαλαίου. Οι μετοχές αποκτήθηκαν από 10 μεγάλα θεσμικά χαρτοφυλάκια της Ευρώπης και των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα το μετοχικό κεφάλαιο του ομίλου να ελέγχεται πλέον σε ποσοστό άνω του 25% από ξένα επενδυτικά funds. Πρόκειται για αύξηση κατά 30%, καθώς πριν από την τοποθέτηση υπολογίζεται ότι οι ξένοι θεσμικοί έλεγχαν περίπου το 17,5% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Σημειώνεται ότι οι τίτλοι που αποκτήθηκαν δεν θα μειώσουν το ποσοστό των υπόλοιπων μετόχων, καθώς στη θέση τους ακυρώθηκαν ισάριθμες ίδιες μετοχές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τις οποίες ο όμιλος είχε αποκτήσει έναντι μόλις 7,3 ευρώ κατά μέσον όρο.
Πλέον η συμμετοχή των ξένων funds στο μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπερβαίνει το 25%.
Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν πρόκειται να αξιοποιηθούν για τη χρηματοδότηση του ιδιαίτερα απαιτητικού επενδυτικού προγράμματος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα 10 δισ. ευρώ. Εξ αυτών, 4,5 δισ. ευρώ αφορούν τους τομείς των παραχωρήσεων, των ΣΔΙΤ και της θερμικής ενέργειας, ενώ επιπλέον 3 δισ. ευρώ αφορούν τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Υπολογίζοντας και το επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, προκύπτει το μέγεθος των 10 δισ. ευρώ.
Με βάση τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου, τον προηγούμενο μήνα, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπολογίζεται ότι από τα έργα παραχώρησης και τις ΑΠΕ θα εξασφαλίσει μερίσματα ύψους 11 δισ. ευρώ, που αφορούν τη συνολική διάρκεια των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί ή πρόκειται να υπογραφούν το επόμενο διάστημα. Από τα κέρδη αυτά, 8 δισ. ευρώ αφορούν τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων και τα υπόλοιπα 3 δισ. ευρώ άλλες συμβάσεις, όπως για παράδειγμα έργα ΣΔΙΤ, το συγκρότημα IPC στο Ελληνικό και ενέργεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο οι δύο νέες συμβάσεις για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού πρόκειται να συνεισφέρουν μερίσματα ύψους 6 δισ. ευρώ (από 3 δισ. ευρώ η κάθε σύμβαση). Σε επίπεδο λειτουργικών κερδών ΕΒΙTDA, η Αττική Οδός θα συνεισφέρει 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ η Εγνατία Οδός άλλα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.
Συνολικά η λειτουργική κερδοφορία EBITDA πρόκειται να αυξηθεί σε 1 δισ. ευρώ ετησίως εντός των επόμενων πέντε ετών. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου διαμορφώνεται σήμερα σε 1,6 δισ. ευρώ, ενώ η εισηγμένη έχει «θωρακιστεί» έναντι των υψηλών επιτοκίων μέσω σταθερών επιτοκίων.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")