Η Σιγκαπούρη δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος της μετάβασης προς τα πράσινα καύσιμα, ανακοινώνοντας σχέδια για μια εισφορά που θα αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων στις αναχωρούσες πτήσεις, καθώς η αεροπορική βιομηχανία αναζητά ένα βιώσιμο μοντέλο χρηματοδότησης. Το μέτρο εισήχθη από τον υπουργό Μεταφορών της Σιγκαπούρης σε μια σύνοδο κορυφής του κλάδου την παραμονή της αεροπορικής έκθεσης της Σιγκαπούρης

και η πόλη-κράτος δήλωσε ότι στόχος της είναι όλες οι αναχωρούσες πτήσεις να χρησιμοποιούν 1% βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF) από το 2026 και σχεδιάζει να το αυξήσει στο 3-5% έως το 2030, με την επιφύλαξη των παγκόσμιων εξελίξεων και της ευρύτερης διαθεσιμότητας και υιοθέτησης του SAF.

"Θα βλάψει τον αεροπορικό μας κόμβο και την οικονομία μας και θα αυξήσει το κόστος των ταξιδιών για τους επιβάτες, αν είμαστε υπερβολικά φιλόδοξοι με τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Chee Hong Tat σχετικά με την ανάγκη να δοθούν αρχικά μετριοπαθείς στόχοι.

Η αεροπορία παράγει περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών, αλλά θεωρείται ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ήταν μέχρι σήμερα οι πιο δραστήριες στην προσπάθεια ενίσχυσης της χρήσης των SAF, εισάγοντας κανόνες που υποχρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες να πληρούν τις ελάχιστες απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως 2% στη Γαλλία έως το 2025 και 5% έως το 2030.

Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό μοντέλο, ο αερομεταφορέας πληρώνει για την SAF και αποφασίζει αν θα μετακυλήσει το κόστος στους επιβάτες στην τιμή του εισιτηρίου.

Η εισφορά της Σιγκαπούρης θα διαφέρει ανάλογα με παράγοντες όπως η απόσταση της πτήσης και η ταξιδιωτική κατηγορία.