H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ, και η ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ήταν αναμενόμενη καθώς η προσφορά της ήταν η πλέον συμφέρουσα

Συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, εγκρίθηκε το Πρακτικό ΙΙΙ Εξέτασης των Φακέλων Γ’ (Οικονομικής Προσφοράς) των Διαγωνιζομένων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού – Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών – για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο».

Όπως αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος με βαθμολογία αξιολόγησης 1, με την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος (βαθμολογία 0,965) να ακολουθεί στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη βρίσκεται η κοινοπραξία Άβαξ – Egis – Meridiam (με βαθμό 0,799). Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου.

Τα προβλεπόμενα ακόλουθα βήματα είναι η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Στη συνέχεια, ακολουθούν η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.

Μετά την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου. Με την οριστικοποίηση των μελετών και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θρόκειται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Η περίοδος παραχώρησης

Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ θα έχει μήκος 157,5 χλμ. και θα διαθέτει δύο ΛΕΑ, καθώς και πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων. Το έργο προβλέπεται να λάβει χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ας σημειωθεί ότι τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., με συνδρομή 90 εκατ. του ΤΑ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους Άκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat αντίστοιχα.

Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα συντομευθεί σε μόλις 70 λεπτά ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, αναμένεται να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.