Τα καλύτερα στοιχεία προέρχονται από τη Νορβηγία, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 80% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων το 2021. Με αυτόν τον ρυθμό, η Νορβηγία θα μπορούσε να επιτύχει σχεδόν 100% πωλήσεις EV μέχρι το 2025.
Αλλά τα ποσοστά κατανάλωσης βενζίνης και ντίζελ δεν έχουν υποχωρήσει αντίστοιχα στη σκανδιναβική χώρα. Τα στοιχεία από τη Στατιστική Υπηρεσία της Νορβηγίας (SSB) δείχνουν ότι η ζήτηση ντίζελ και βενζίνης έχει μειωθεί μόνο μέτρια από το 2017. Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις καυσίμων κίνησης κυμάνθηκαν γύρω στα 62.000 βαρέλια ημερησίως, σημειώνοντας πτώση 10% από τα 70.000 που πωλήθηκαν μεταξύ 2017 και 2019, πολύ μετά την έναρξη της έκρηξης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η τρέχουσα κατανάλωση είναι σχετικά σταθερή μεταξύ 60.000 και 70.000 βαρελιών ημερησίως και δεν αναμένεται απότομη πτώση βραχυπρόθεσμα. Πράγματι, η ζήτηση για αργό πετρέλαιο - τα διυλιστήρια πρώτων υλών που χρειάζονται για να παράγουν βενζίνη και προϊόντα ντίζελ - έχει κολλήσει πεισματικά σε περίπου 200.000 βαρέλια την ημέρα στη Νορβηγία.
Υπάρχουν πολλές εξηγήσεις για την ανθεκτικότητα της ζήτησης πετρελαίου ενόψει της αυξανόμενης διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη Νορβηγία. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής σε όλο τον κόσμο που δεσμεύονται για μια ταχεία ενεργειακή μετάβαση θα πρέπει να τις λάβουν υπόψη, επειδή υποδηλώνουν ότι το πετρέλαιο θα χρειαστεί στην παγκόσμια οικονομία για πολύ περισσότερο χρόνο από ό, τι πολλοί περιβαλλοντολόγοι προπαγανδίζουν.
Ένας μεγάλος λόγος για τον οποίο η ζήτηση πετρελαίου παρέμεινε ισχυρή στη Νορβηγία είναι ότι, παρά την υψηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, ο στόλος EV των λιγότερων από 500.000 εξακολουθεί να ωχριά μπροστά στον συνολικό στόλο των σχεδόν 3 εκατομμυρίων οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμα πολλά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στο δρόμο.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι οι Νορβηγοί είναι απρόθυμοι να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) ακόμη και μετά την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Κάποιοι μπορεί να περιμένουν να προκύψει περισσότερη υποδομή φόρτισης EV πριν απαλλαγούν από τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο, ενώ άλλοι μπορεί να προτιμούν την απόδοση των παραδοσιακών ελαφρών φορτηγών. Ένας ακόμα λόγος που οι Νορβηγοί δεν χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά τους οχήματα είναι το γεγονός ότι οι μπαταρίες των EV δεν αντέχουν πολύ στις πολικές συνθήκες που επικρατούν στη Νορβηγία 7 μήνες τον χρόνο.
Πράγματι, τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης πιθανότατα θα παραμείνουν στο δρόμο πολύ μετά την πώληση του τελευταίου - εκτός εάν οι κυβερνήσεις εισαγάγουν ακριβά συστήματα απόσυρσης. Και ακόμη και αφού τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης παύσουν να χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες πλούσιες χώρες, τα στοιχεία δείχνουν ότι πολλά θα συνεχίσουν να εξάγονται σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπου τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν μεγάλη ζήτηση.
Το μεγάλο συμπέρασμα είναι ότι, παρά τους ανεξέλεγκτους τίτλους σχετικά με την αυξανόμενη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων σε τεράστιες αγορές όπως η Ευρώπη, η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, θα μπορούσαν να χρειαστούν πολλά χρόνια για να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση πετρελαίου.