Ωστόσο, οι επιστήμονες θεωρούν ότι το συγκεκριμένο περιστατικό δεν συνδέεται τόσο με τις κακοτεχνίες που είχαν καταγραφεί στις προηγούμενες περιπτώσεις, όσο σχετίζεται με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Η πτήση της Singapore Airlines πραγματοποιούταν με ένα Boeing 777-300ER, ένα από τα μοντέλα που έχουν μπει στο στόχαστρο των αρχών στο πλαίσιο της έρευνάς τους για τις φημολογούμενες κακοτεχνίες της Boeing. Όμως οι ειδικοί εξηγούν ότι η “πηγή του κακού” σε αυτό το περιστατικό είναι η κλιματική αλλαγή. Αρκετές πρόσφατες επιστημονικές έρευνες αναδεικνύουν τον συσχετισμό της κλιματικής αλλαγής και της αύξησης των αέριων μαζών που προκαλούν αναταράξεις. Πιο συγκεκριμένα, ο θερμότερος αέρας εξαιτίας των εκπομπών CO2 αλλάζει τα αέρια ρεύματα, προκαλώντας έντονες διαφοροποιήσεις στην πίεση που δέχεται το αεροσκάφος. Αυτές οι ξαφνικές αποκλίσεις που καταγράφονται όλο και πιο συχνά επηρεάζουν και την ένταση των αναταράξεων που βιώνουν οι επιβάτες.
Μία από τις περιοχές όπου αυτά τα φαινόμενα έχουν αυξηθεί δραματικά είναι ο Βόρειος Ατλαντικός, που διαχρονικά προσελκύει έναν από τους μεγαλύτερους όγκους πτήσεων. Σύμφωνα με μία επιστημονική έρευνα, μεταξύ 1979 και 2020, η διάρκεια των έντονων αναταράξεων σε σημεία του Βόρειου Ατλαντικού αυξήθηκε κατά 55%, από τις 17,7 ώρες στις 27,4 ώρες. Οι μέτριες αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 37%, από 70 ώρες σε 96,1 ώρες, και οι ελαφρές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 17%, από 466,5 ώρες σε 546,8 ώρες. Παρόμοιες τάσεις έχουν παρατηρηθεί και σε άλλες δημοφιλείς διαδρομές πτήσεων όπως το εσωτερικό της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Μολονότι οι θάνατοι συνεχίζουν να είναι ένα σπάνιο φαινόμενο, οι τραυματισμοί από τέτοιου είδους περιστατικά δεν είναι πάντα ελαφροί. Ως εκ τούτου, η νέα πολιτική των αεροπορικών εταιρειών είναι να συνιστούν στους επιβάτες να παραμένουν προσδεδεμένοι καθ' όλη τη διάρκεια των πτήσεων.
Εξαιτίας της περιπλοκότητας του φαινομένου, οι ξαφνικές αλλαγές θερμοκρασίας περιορισμένης γεωγραφικής κάλυψης στον αέρα είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Αυτό σημαίνει ότι οι πιλότοι καλούνται σε μεγάλο βαθμό να πετάνε στα “τυφλά” όσον αφορά στις αναταράξεις. Σε συνδυασμό με τα περιστατικά των κατασκευαστικών κακοτεχνιών που έχουν καταγραφεί τους περασμένους μήνες, αλλά και τη στρατηγική μεγιστοποίησης των θέσεων που ακολουθούν οι αεροπορικές εταιρείες, τα περιστατικά τραυματισμών μπορεί να γίνουν αρκετά πιο συχνά. Δεδομένων των αυξανόμενων αεροπορικών αναγκών σε έναν ολοένα και πιο συνδεδεμένο κόσμο, η ανάπτυξη αποτελεσματικότερων συστημάτων εντοπισμού αποτελεί μονόδρομο.