Την εκτίμηση ότι από φέτος ο Άβαξ θα παρουσιάσει αύξηση του τζίρου με μεγαλύτερο ρυθμό και περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) εξέφρασε χθες η διοίκηση του κατασκευαστικού Ομίλου

Κατά την ετήσια γενική συνέλευση του Ομίλου ο εκτελεστικός πρόεδρος, Χρήστος Ιωάννου, σημείωσε πως «από το 2024 και πέρα βλέπουμε αύξηση του τζίρου με μεγαλύτερο ρυθμό  και παράλληλα περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου EBITDA. Είναι πεποίθηση μας ότι η κερδοφορία στο κομμάτι της κατασκευής θα είναι πλέον σημαντικά βελτιωμένη με αφετηρία το 2024» και πρόσθεσε: «Παραμένει δέσμευσή μας να ανταμείβουμε και τους μετόχους μας με ετήσιο μέρισμα και πιστεύουμε το μέρισμα του 2022 των 7 λεπτών ανά μετοχή να αποτελεί την νέα βάση ετήσιας διανομής».

Ο ίδιος απαντώντας στην ανησυχία ότι με την απώλεια της Αττικής Οδού (θα περάσει στη ΓΕΚ Τέρνα, έπειτα από διαγωνισμό) θα μειωθούν τα έσοδα από τις παραχωρήσεις ανέφερε πως «συγκρίνοντας την 5ετια που πέρασε 2019 – 2023 ο Άβαξ εισέπραττε από τις συμμετοχές του κατά μέσο όρο 48 εκατ. ενώ το αντίστοιχο ετήσιο ποσό για 2024-2028 προβλέπεται να είναι 43 εκατ. ευρώ».

Όπως επίσης είπε η νέα στρατηγική του Ομίλου βασίζεται σε τρεις πυλώνες Κατασκευές (που αποτελεί το DNA της εταιρίας) με ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων 3,4 δις. ευρώ συμπεριλαμβανομένων και των προς υπογραφή συμβάσεων, Συμμετοχές με αποτίμηση στα 465 εκατ. την τρέχουσα περίοδο (κυρίως σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις και σε άλλες πετυχημένες συμμετοχές όπως σε Μαρίνες και στην κερδοφόρα θυγατρική Auteco) και Νέες Επενδύσεις.

25 διαγωνισμοί ΣΔΙΤ

Στον τομέα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων ο Άβαξ έχει προεπιλεγεί σε 25 διαγωνισμούς με προϋπολογισμό άνω των 3,5 δις ευρώ και με τη διοίκηση του να αναμένει να κερδίσει ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της πίτας.

Μπορεί στο μεταξύ ο κατασκευαστικός Όμιλος να πούλησε την Volterra κράτησε ωστόσο την ομάδα των στελεχών της και έχει δημιουργήσει ένα νέο εσωτερικό startup την IXION η οποία αποτελεί το ενεργειακό όχημα του Άβαξ. Δραστηριοποιείται ήδη στις ΑΠΕ και την αποθήκευση αλλά και σε καινοτόμες εφαρμογές ηλεκτροκίνησης, εξοικονόμησης και διαχείρισης ενέργειας.

Σχετικά με το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που εκτελεί ο Άβαξ, το Μετρό της Αθήνας, ο διευθύνων σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα σημείωσε πως «οι χώροι δεν παραδόθηκαν στο χρόνο που έπρεπε και υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις. Πιστεύω μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν παραδοθεί όλοι οι χώροι. Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να τηρούμε το χρονοδιάγραμμα όσο καλύτερα γίνεται. Άλλωστε δεν μας συμφέρει να καθυστερούν τα έργα μας αλλά να τελειώνουν και να πηγαίνουμε σε άλλα».

Όπως επίσης είπε από σήμερα λήγει η απεργία των εργαζομένων στο Μετρό της Αθήνας και έχει προγραμματιστεί συνάντηση της διοίκησης με τους εκπροσώπους τους τις επόμενες μέρες.

Προϋπολογισμοί που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα

Ο κ. Μιτζάλης ανέφερε πολλά από τα ΣΔΙΤ έχουν βγει με προϋπολογισμό που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα καθώς και ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις στις πληρωμές από το Δημόσιο. Αναφορικά με το έργο του Ελληνικού όπου ο Άβαξ έχει αναλάβει τις υποδομές της πρώτης φάσης είπε ότι υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις στα έργα (εκτός αυτού της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος).

Στο περιθώριο της συνέλευσης έγινε γνωστό ότι ο Άβαξ όπως και όλοι οι κατασκευαστικοί όμιλοι αναμένουν τις προσκλήσεις του υπουργείου Υποδομών για να αναλάβουν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, προϋπολογισμού 1,4 δις. ευρώ. Και ακόμη ότι είναι πιθανό να ζητηθεί από τους σημερινούς παραχωρησιούχους της Αττικής Οδού να αναλάβουν για κάποιο χρονικό διάστημα τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου καθώς η διάδοχη κατάσταση δεν θα έχει διαμορφωθεί μέχρι τον Οκτώβριο που λήγει η σε ισχύ σύμβαση.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ", 13/06/2024)