Το συγκεκριμένο εργοστάσιο βρίσκεται στο Ρότερνταμ και η κατασκευή του εγκρίθηκε το 2021. Σύμφωνα με τον προηγούμενο σχεδιασμό, η λειτουργία του θα ξεκινούσε το 2025 και θα παρήγαγε ετησίως 820.000 τόνους βιοκαυσίμων από απορρίμματα. Η κύρια αγορά θα ήταν τα καύσιμα αεροπλοΐας και το ανανεώσιμο ντίζελ. Η ανακοίνωση της Shell ανέφερε πως τα έργα κατασκευής θα παύσουν, με τον αριθμό εργαζομένων στην κατασκευή να μειώνεται και τον ρυθμό εργασίας να επιβραδύνεται ώστε να μειωθούν τα κόστη. Η διοίκηση της Shell θα επανεξετάσει την οικονομική επιτευξιμότητα του έργου ώστε να αποφασίσει τα επόμενα βήματα.
Οι αναλυτές θεωρούν πως ο βασικός λόγος αναστολής των εργασιών κατασκευής του εν λόγω εργοστασίου είναι οι χαμηλές τιμές των βιοκαυσίμων. Η συγκεκριμένη αγορά περνάει μία περίοδο πιέσεων καθώς η ζήτηση στην Ευρώπη είναι χαμηλή, ενώ οι ΗΠΑ μπορούν να καλύψουν μεγάλο μέρος της κατανάλωσης χάρη στην αυξανόμενη παραγωγή τους. Τα δεδομένα καταδεικνύουν πως η υφιστάμενη ή υπό σχεδιασμό παραγωγή θα είναι επαρκής για αρκετά χρόνια ακόμα. Αντίστοιχα, η BP πρόσφατα ανακοίνωσε την αναστολή των εργασιών κατασκευής σε δύο δικές της μονάδες βιοκαυσίμων σε Γερμανία και ΗΠΑ.
Ωστόσο, αυτό δεν είναι το πρώτο πράσινο έργο που εγκαταλείπει η Shell. Υπό την ηγεσία του CEO Γελ Σάγαν, ο οποίος ανέλαβε το 2023, ο πετρελαϊκός κολοσσός έχει ακυρώσει ή πουλήσει πολλά έργα που σχετίζονται με τις ΑΠΕ ή το υδρογόνο. Παράλληλα, η Shell μειώνει την έκθεσή της στην ευρωπαϊκή και κινεζική αγορά, δύο αγορές όπου η πράσινη ενέργεια αναπτύσσεται ταχύτατα.
Ευρύτερα, οι περισσότεροι διεθνείς όμιλοι υδρογονανθράκων, τόσο στην Αμερική, όσο και την Ευρώπη, επιστρέφουν δυναμικά στις επενδύσεις στα ορυκτά καύσιμα. Η μεταστροφή αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από ορισμένους μετόχους, ενώ φαίνεται να συμβαδίζει με τις αντίστοιχες πολιτικές εξελίξεις.