Ινδονησία: Hyundai και LG Energy Ανοίγουν το Πρώτο Εργοστάσιο Μπαταριών

Ινδονησία: Hyundai και LG Energy Ανοίγουν το Πρώτο Εργοστάσιο Μπαταριών
της Αρχοντίας Γ. Καλλιτέρη
Πεμ, 4 Ιουλίου 2024 - 18:13

Οι Hyundai και LG Energy, οι δύο παραγωγικοί κολοσσοί της Ασίας, επενδύουν πάνω από 1 δις δολάρια στην Ινδονησία σε ένα εργοστάσιο μπαταριών. Η μονάδα αυτή στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία της Ινδονησίας στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, έναν τομέα που είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενος και συνεχώς εξελίσσεται

Οι δύο Νοτιοκορεατικοί γίγαντες, Hyundai και LG Energy, επένδυσαν 1,1 δις δολάρια για το πρώτο εργοστάσιο μπαταριών στην Ινδονησία, στο οποίο κατέχουν το 50% έκαστη. Η μονάδα παραγωγής βρίσκεται ανατολικά της Τζακάρτα. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, το εργοστάσιο θα παράγει μπαταρίες συνολικής ισχύος 10 GWh ετησίως. Τα τελικά προϊόντα θα χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai και της έτερης νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της Kia. Η Hyundai λειτουργεί ήδη ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στην Ινδονησία, ωστόσο, σχεδόν το 90% των μπαταριών θα εξάγονται στη Νότια Κορέα και την Ινδία.

Πέρα από τη Νότια Κορέα, ενδιαφέρον έχει εκφραστεί και από τους κινέζους παραγωγούς. Η CATL, ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών EV παγκοσμίως, θα ξεκινήσει την κατασκευή ενός δικού της εργοστασίου στην Ινδονησία εντός του 2024. Μένοντας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η κινεζική BYD και η βιετναμέζικη VinFast έχουν δηλώσει ότι θα ξεκινήσουν να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα στην Ινδονησία.

Οι εξελίξεις αυτές αναδεικνύουν την επιτυχία του σχεδίου της Ινδονησίας να προσελκύσει επενδύσεις στον χώρο της πράσινης μετάβασης, ακολουθώντας μία τακτική καρότου και μαστίγιου. Όσον αφορά την πρώτη προσέγγιση, η κυβέρνηση της Ινδονησίας προσφέρει αρκετά θετικά κίνητρα όπως οι φοροαπαλλαγές, ώστε να φέρει περισσότερες ξένες επενδύσεις στον τομέα των μπαταριών.

Για τη δεύτερη προσέγγιση, η κυβέρνηση της Ινδονησίας αξιοποίησε τη θέση της ως ο μεγαλύτερος παραγωγός νικελίου παγκοσμίως. Το μέταλλο αυτό είναι απαραίτητο για την κατασκευή μπαταριών λιθίου, του ανταλλακτικού που θεωρείται κρίσιμο για την ηλεκτροκίνηση. Η απαγόρευση των εξαγωγών του ακατέργαστου νικελίου που επιβλήθηκε το 2020, έχει αναγκάσει πολλές βιομηχανίες να επενδύσουν στη χώρα. Η Κίνα είναι ένας από τους πιο δραστήριους παίκτες.


Μολονότι η αγορά EVs της Ινδονησίας βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο— άρα υπάρχει μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης, δεδομένου και του αυξανόμενου πληθυσμού— αυτό δεν υπονομεύει τις επενδύσεις. Εξάλλου, οι γειτονικές αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενες. Πέραν αυτού, τα ανταλλακτικά που κατασκευάζονται στην Ινδονησία δεν υπόκεινται στους ίδιους περιορισμούς των δυτικών αγορών με εκείνα που κατασκευάζονται στην Κίνα.