Η Ουχάν στην κεντρική Κίνα, μία μητρόπολη με 11 και πλέον εκατομμύρια κατοίκους, φιλοδοξεί να γίνει η πρώτη πόλη στον κόσμο χωρίς οδηγούς

Τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα, που συνήθως ονομάζονται «ρομποταξί», έχουν την τιμητική τους εδώ, όπου μία «κούρσα» περίπου δέκα χιλιομέτρων στοιχίζει μόλις 50 σεντς. «Δεν θα χρειαστεί ποτέ να αγοράσετε αυτοκίνητο», είπε ένας επιβάτης μέσα σε ένα από τα λευκά ρομποταξί σε ένα βίντεο που έχει προβληθεί πάνω από 80 εκατομμύρια φορές στην κινεζική πλατφόρμα Weibo.

Ο στόλος των 500 οχημάτων που δραστηριοποιείται στην πόλη ανήκει στην Apollo Go, μονάδα του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού Baidu και εξυπηρετεί μια περιοχή που καλύπτει περίπου το ήμισυ του πληθυσμού της Ουχάν. Οι βασικοί ναύλοι ξεκινούν από 4 γουάν (55 σεντς), σε σύγκριση με τα 18 γουάν (2,48 δολάρια) για ένα ταξί που οδηγείται από άνθρωπο, γράφουν οι Global Times, για την υπηρεσία που ξεκίνησε το 2022 και άρχισε να κερδίζει έδαφος κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η εταιρεία στοχεύει να διπλασιάσει τον στόλο της στα 1.000 αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του 2024, σε μία πόλη που διαθέτει περίπου 17.000 κανονικά ταξί. Κι ενώ το εγχείρημα μοιάζει εντυπωσιακό, η ταχεία υιοθέτηση των ταξί χωρίς οδηγό προκαλεί αναστάτωση στο εργατικό δυναμικό της Κίνας, το οποίο υποφέρει ήδη, έπειτα από χρόνια αυστηρών περιορισμών και στάσιμων μισθών με φόντο την πανδημία και την κρίση των ακινήτων.

Το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής ανέφερε ότι το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της χώρας αυξήθηκε κατά μόλις 4,7% τους μήνες Απρίλιο έως Ιούνιο, με πολύ βραδύτερο ρυθμό ανάπτυξης από το αναμενόμενο 5,1%. «Καθώς η κινεζική οικονομία δυσκολεύεται, οι Κινέζοι πιθανότατα φοβούνται πολύ περισσότερο μήπως χάσουν τη δουλειά τους», δήλωσε στο CNN ο Του Λε, διευθύνων σύμβουλος της Sino Auto Insights.

Υπήρξαν επίσης παράπονα από κατοίκους της Ουχάν για μποτιλιαρίσματα, καθώς τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό δεν ανταποκρίνονται στα φανάρια. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ένα ρομποταξί πέρασε με κόκκινο και έπεσε πάνω σε έναν πεζό, έγραψε η κρατική εφημερίδα People’s Daily. «Αυτό είναι το λιγότερο. Θα σου κλέψουν το μπολ με το ρύζι», σχολιάζουν πολίτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα αυτόνομα ταξί λειτουργούν επί του παρόντος σε σχετικά μικρή κλίμακα σε πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο, κυρίως στις ΗΠΑ και την Κίνα, ενώ τα ΗΑΕ καλωσορίζουν επίσης εταιρείες που δοκιμάζουν οχήματα χωρίς οδηγό. Αρκετές αμερικανικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Waymo, θυγατρικής της μητρικής της Google, Alphabet, αναπτύσσουν αυτόνομες υπηρεσίες οδήγησης και μεταφοράς, αλλά πρόσφατα αντιμετώπισαν αποτυχίες.


(από την εφημερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”)