Η συντακτική επιτροπή της WSJ γράφει, ότι οι πολιτικοί χαιρετίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το «μέλλον», αλλά η αυτοτοπία τους συνεχίζει να αναβάλλεται. Η Ford Motor Company και η Stellantis αυτή την εβδομάδα εντάχθηκαν σε μια σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών που αναβάλλουν τις επενδύσεις σε EV λόγω της εξασθενημένης καταναλωτικής ζήτησης. 

Έχει επιδοτήσει ποτέ κυβέρνηση (οπουδήποτε στον κόσμο) ένα προϊόν που χάνει τόσα πολλά χρήματα;

Η Ford θα ακυρώσει τώρα την παραγωγή ενός ηλεκτρικού SUV και θα καθυστερήσει ένα ηλεκτρικό φορτηγό pickup. Ως αποτέλεσμα, αναμένει να κάνει απομείωση 1,9 δισ. δολάρια. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτό μπορεί να είναι λιγότερο δαπανηρό από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων που δεν θέλουν οι Αμερικανοί. Η Ford έχασε το εκπληκτικό ποσό των 44.000 δολαρίων για κάθε EV που πούλησε το δεύτερο τρίμηνο και αναμένει να χάσει 5 δισ. δολάρια από αυτά φέτος.

Η Stellantis θα καθυστερήσει τις επενδύσεις για την επανεξοπλισμό του κλειστού εργοστασίου της στο Ιλινόις για την παραγωγή EV. Ο δηλωμένος λόγος... «είναι κρίσιμο η επιχειρηματική υπόθεση για όλες τις επενδύσεις να ευθυγραμμιστεί με τις συνθήκες της αγοράς και την ικανότητά μας να ικανοποιήσουμε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών απαιτήσεων». Φανταστείτε αυτό - να εξυπηρετεί τις απαιτήσεις των καταναλωτών και όχι της κυβέρνησης.

Το πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι ότι η Καλιφόρνια και η κυβέρνηση Μπάιντεν τους αναγκάζουν να κατασκευάσουν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων που συσσωρεύονται στις αποθήκες των αντιπροσώπων. Οι εταιρείες ρίχνουν τις τιμές για να τα πουλήσουν, με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλες απώλειες. Εν τω μεταξύ, οι Αμερικανοί αντιδρούν στο να πληρώνουν περισσότερα για τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο, καθιστώντας δυσκολότερο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιήσουν αυτά τα κέρδη για την επιδότηση των EV.

Τέτοιες απώλειες και διακλαδικές επιδοτήσεις δεν είναι οικονομικά βιώσιμες ακόμη και με γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις. Η Διοίκηση Μπάιντεν χορήγησε πέρυσι στην κοινή επιχείρηση μπαταριών της Ford ένα χαμηλού κόστους δάνειο 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τρία γιγαντιαία εργοστάσια μπαταριών EV και τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε μια επιχορήγηση 335 εκατομμυρίων δολαρίων για τη Stellantis για τη μετατροπή του εργοστασίου για την κατασκευή EV.

Οι φορολογικές πιστώσεις του IRA (του νόμου για τον πληθωρισμό) μπορούν να αντισταθμίσουν το κόστος παραγωγής μπαταριών κατά 30%. Ο νόμος επιφυλάσσει επίσης 7.500 δολάρια στους καταναλωτές για την αγορά EVs, πέραν των επιδοτήσεων χιλιάδων δολαρίων από πολλές πολιτείες. Ωστόσο, το μερίδιο των EV στις πωλήσεις αυτοκινήτων είναι υποτονικό. Ένας λόγος μπορεί να είναι ότι οι κλιματικές εντολές και οι κανονισμοί έχουν αυξήσει τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με τη βενζίνη.

Η Anderson Economic Group, LLC Group εκτιμά ότι τα μεσαίου μεγέθους EVs κοστίζουν μεταξύ 12,61 και 16,11 δολάρια για καύσιμα ανά 100 μίλια, σε σύγκριση με 10,71 δολάρια για τα μοντέλα που κινούνται με βενζίνη. Για τα pickups, η διαφορά κόστους είναι μεγαλύτερη. Ο διευθύνων σύμβουλος Πάτρικ Άντερσον σημειώνει ότι τα μηνύματα των αγορών έλεγαν στη Ford να μην δαπανήσει για την κατασκευή ενός μεγάλου ηλεκτρικού SUV.

Τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία για τη διοίκηση Μπάιντεν... η οποία είναι αποφασισμένη να επιβάλει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κάθε γκαράζ είτε το θέλετε είτε όχι. Αυτή την άνοιξη αύξησε τα πρότυπα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τα οποία θα απαιτούν από τις εταιρείες να παράγουν σχεδόν τέσσερα ηλεκτρικά φορτηγά για κάθε μοντέλο με κινητήρα φυσικού αερίου μέχρι το 2032. Η εναλλακτική λύση; Αγοράστε ρυθμιστικά πιστωτικά μόρια από τις εταιρείες όπως η Tesla. Τέτοιες πωλήσεις πιστωτικών μονάδων αντιστοιχούν στο ήμισυ των κερδών της Tesla φέτος.

Η Kamala Harris το 2019 υποστήριξε την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο το 2035. Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αιμορραγούν με ...κόκκινο μελάνι προσπαθώντας να συμμορφωθούν με τις κυβερνητικές εντολές, θα αναγκάσει η πρόεδρος Χάρις (αν εκλεγεί) τους φορολογούμενους να τις σώσουν;