Η Ηλεκτροκίνηση Χάνει το Στοίχηµα

H Ford, η General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιβραδύνει ήδη τις επενδύσεις τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθυστερώντας το λανσάρισμα ορισμένων μοντέλων και τις εργασίες που επρόκειτο να δρομολογήσουν σε εργοστάσια μπαταριών. Επί περίπου πέντε χρόνια οι αυτοκινητοβιοµηχανίες ανά τον κόσµο επιδόθηκαν σε µια φρενήρη κούρσα για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχηµάτων και των κατάλληλων εργοστασίων παραγωγής, επενδύοντας δισεκατοµµύρια δολάρια. Το τελευταίο δωδεκάµηνο, όµως, ο ρυθµός ανάπτυξης των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβραδύνθηκε απότοµα, καθώς πολλοί αγοραστές αποθαρρύνθηκαν από τις υψηλές τιµές και τις δυσκολίες στη φόρτιση, ιδίως σε µεγάλα ταξίδια.

energia.gr
Πεμ, 29 Αυγούστου 2024 - 13:25

Η στροφή της καταναλωτικής διάθεσης υποχρεώνει τώρα πολλές εταιρείες να αναθεωρήσουν τα επενδυτικά τους πλάνα και να επαναφέρουν την προσοχή τους, έστω µερικώς, στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, τα οποία συνεχίζουν άλλωστε να αποτελούν το µεγαλύτερο µέρος των πωλήσεων νέων οχηµάτων.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγµα της Ford, η οποία ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι ένα από τα εργοστάσιά της στον Καναδά, που προγραµµατιζόταν για παραγωγή ηλεκτρικών οχηµάτων µε τετρακίνηση, τελικά θα κατασκευάζει ηµιφορτηγά. Επιπλέον, η General Motors προβλέπει ότι θα κατασκευάσει 200.000 έως 250.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέτος, περίπου 50.000 λιγότερα σε σύγκριση µε την προηγούµενή της πρόβλεψη.

«Μετά την πανδηµία υπήρξε µεγάλος ενθουσιασµός γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νοµίζω πολλοί κατασκευαστές πίστεψαν ότι η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί», δήλωσε στους New York Times ο Αρούν Κουµάρ, εκτελεστικός διευθυντής στη συµβουλευτική εταιρεία AlixPartners. «Η πραγµατικότητα όµως ήταν διαφορετική», προσέθεσε.

Ο ενδοιασµός των αυτοκινητοβιοµηχανιών για τα ηλεκτρικά εντείνει τις πιέσεις στην ήδη θορυβηµένη βιοµηχανία. Οι αµερικανικοί κανονισµοί αυτοκινήτων µπορεί να αλλάξουν ριζικά εάν ο Ντόναλντ Τραµπ αναδειχθεί ξανά πρόεδρος των ΗΠΑ στις εκλογές του Νοεµβρίου. Εχει ήδη δεσµευθεί να ανατρέψει τις πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν, οι οποίες προωθούν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, ακόµη και πριν «ανάψει» η προεδρική κούρσα, η Ford, η General Motors και άλλες αυτοκινητοβιοµηχανίες, επιβράδυναν ήδη τις επενδύσεις τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθυστερώντας το λανσάρισµα ορισµένων µοντέλων και τις εργασίες που επρόκειτο να δροµολογήσουν σε εργοστάσια µπαταριών. Μόλις πριν από µερικά χρόνια, η G.M. και η Ford προσδοκούσαν να αποκτήσουν τη δυνατότητα κατασκευής τουλάχιστον ενός εκατοµµυρίου ηλεκτρικών οχηµάτων τον χρόνο µέχρι τα µέσα της δεκαετίας. Οµως, σε πρόσφατη διοργάνωση του αµερικανικού δικτύου CNBC, η Μέρι Μπαρά, διευθύνουσα σύµβουλος της G.M., δήλωσε ότι θα χρειαστεί επιπλέον χρόνος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος λόγω της βραδύτερης ανάπτυξης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ακόµη και η Tesla, που είναι κυρίαρχη στην παραγωγή ηλεκτρικών οχηµάτων, άλλαξε τα σχέδιά της, καθώς δεν αναµένει πια ετήσια ανάπτυξη των πωλήσεων κατά 50%. Οι παγκόσµιες πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 6,6% το α΄ εξάµηνο του έτους. Η εταιρεία καθυστέρησε τα σχέδια κατασκευής εργοστασίου στο Μεξικό και ακύρωσε µια συνάντηση µεταξύ του διευθύνοντος συµβούλου Ελον Μασκ και του πρωθυπουργού της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι τον Απρίλιο, όπου θα συζητούσαν την προοπτική νέου εργοστασίου στη χώρα.

Οι υψηλές τιµές των ηλεκτρικών Ι.Χ. και οι δυσκολίες στη φόρτιση αποθάρρυναν πρώτα τους καταναλωτές και µετά τις αυτοκινητοβιοµηχανίες.

kathimerini.gr

Διαβάστε ακόμα