Στην «κορυφή», φυσικά, συναντάμε τον τίτλο της Metlen (πρώην Mytilineos), η οποία διαθέτει μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 5 δισ. ευρώ, αποτελώντας τη Νο.7 πολυτιμότερη εισηγμένη στο ελληνικό ταμπλό. Παρά το -6% μέσα στο 2024, η μετοχή εξακολουθεί να βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, ενώ βαδίζει ολοταχώς προς την ιστορική εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, η οποία αναμένεται εντός του 2025.
Η ΔΕΗ, με αποτίμηση περίπου 4,5 δισ. ευρώ, συνιστά τη δεύτερη μεγαλύτερη ενεργειακή εταιρεία του Χ.Α.. Ενισχύεται κατά 5% από τις αρχές του έτους, απέχοντας μόλις 7% από τα υψηλά έτους και υψηλά 14ετίας των 12,5 ευρώ. Ακολουθούν τα δύο διυλιστήρια, τα οποία ναι μεν έχουν δεχθεί ορισμένες πιέσεις το τελευταίο διάστημα, λόγω κυρίως της έκτακτης εισφοράς στα περσινά κέρδη, αλλά εξακολουθούν να συνιστούν δύο πολύ ελκυστικές επιλογές για τους επενδυτές. Η Motor Oil έχει κεφαλαιοποίηση 2,4 δισ. ευρώ, ενώ η Helleniq Energy έπεται στα 2,2 δισ. ευρώ, κάτι που αντανακλά δείκτη πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E μόλις 2,6x και 4,1x αντίστοιχα.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει και η μετοχή της Τέρνα Ενεργειακή, η οποία βλέπει τη χρηματιστηριακή της αξία να έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 20% φέτος και να έχει ξεπεράσει τα 2,2 δισ. ευρώ. Φυσικά, το πρόσφατο deal για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου στους Άραβες διαδραματίζει καίριο ρόλο σ' αυτήν την ανοδική πορεία, ενώ μην ξεχνάμε ότι θα ακολουθήσει δημόσια πρόταση από τον βασικό μέτοχο. Τέλος, η μετοχή του ΑΔΜΗΕ, μετά τη διαφαινόμενη συμφωνία για την ηλεκτρική σύνδεση Κρήτης - Κύπρου, επανέρχεται άνω του ψυχολογικού ορίου των 500 εκατ. ευρώ σε όρους αποτίμησης.
Πέραν των παραπάνω έξι αμιγώς ενεργειακών εταιρειών, ειδική αναφορά θα πρέπει να γίνει και στις Cenergy - Intrakat, οι οποίες διαθέτουν ισχυρό αποτύπωμα στον κλάδο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι δυο τους έχουν μια συνδυαστική κεφαλαιοποίηση 2,6 δισ. ευρώ (1,8 δισ. και 805 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα), τότε η αθροιστική αξία των 6+2 ενεργειακών εισηγμένων εκτοξεύεται άνω των 19 δισ. ευρώ, κάτι το οποίο αντιστοιχεί σχεδόν στο 1/5 της κεφαλαιοποίησης της Λεωφόρου Αθηνών.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")