Ενός κακού μύρια έπονται για τη Volkswagen, καθώς η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας φαίνεται να περνά μία φάση εσωστρέφειας. Πιο συγκεκριμένα, μετά την πρόσφατη ανακοίνωση ότι η VW ερευνά το ενδεχόμενο κλεισίματος ορισμένων εργοστασίων στη Γερμανία και το ντόμινο αντιδράσεων που ακολούθησε, τα ανώτατα στελέχη ξεκίνησαν το παιχνίδι των ευθυνών

Χαρακτηριστικά, η Daniela Cavallo, επικεφαλής των εργατικών επιτροπών της VW, κατηγόρησε τον πρώην CEO, Herbert Diess σχετικά με τις θέσεις του για το μέλλον της αυτοκίνησης. Σύμφωνα με την Cavallo, ο Diess επένδυσε υπερβολικά στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας τον γερμανικό κολοσσό χωρίς πολλές επιλογές στα υβριδικά οχήματα. Η δήλωση αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Diess, ο οποίος αρνήθηκε την κατηγορία, σχολιάζοντας πως η VW προσφέρει μία ευρεία γκάμα υβριδικών οχημάτων.

Ωστόσο, ο Diess ανέφερε πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε την αρχική ευκαιρία σχετικά με τα υβριδικά. Όπως εξήγησε, οι μεγαλύτερες επενδύσεις στην υβριδική τεχνολογία έναντι της ηλεκτρικής αποθαρρύνονταν από τον δημόσιο διάλογο σχετικά με το ζήτημα, προβάλλοντας τα EV ως τη σωστή επιλογή. Σύμφωνα με τον Diess, τα υβριδικά οχήματα είναι μία καλύτερη εναλλακτική καθώς είναι πιο φθηνά και εντέλει οικολογικά από τα αντίστοιχα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η κρίση της ηλεκτροκίνησης έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να βρίσκονται σε τέλμα και αρκετούς κατασκευαστές να αναθεωρούν τον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό τους. Αντιθέτως, τα υβριδικά οχήματα αναδεικνύονται στην πιο βιώσιμη εναλλακτική, καθώς έχουν λιγότερους ρύπους από τα συμβατικά, αλλά προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια και εύρος.

Για ορισμένους αναλυτές, η τρέχουσα κρίση της VW συνδέεται με την κρίση της ηλεκτροκίνησης. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο γερμανικός κολοσσός θα κλείσει εγχώρια εργοστάσια. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Diess είχε αποπεμφθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης επειδή είχε προτείνει περικοπές στις θέσεις εργασίας το 2021, κάτι που σήμερα μοιάζει αναπόφευκτο.