από αυτή την περίοδο προσαρμογής. Για τον κολοσσό Stellantis, μία πιθανή λύση είναι η ομογενοποίηση των μοντέλων, χάρη στην κατασκευή μίας κοινής πλατφόρμας. Η πλατφόρμα ενός αυτοκινήτου, δηλαδή η συνολική δομή του οχήματος που περιλαμβάνει κυρίως το σασί αλλά και την ανάρτηση, την εξάτμιση, το κιβώτιο ταχυτήτων κ. ά., αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε οχήματος. Πλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν προς την κατασκευή μίας κοινής πλατφόρμα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προκειμένου να αξιοποιούν τις οικονομίες κλίμακος και να μειώσουν το κόστος παραγωγής. Κι αυτό ενώ, μέχρι πρόσφατα, χρησιμοποιούσαν διαφορετικές πλατφόρμες για τα μοντέλα συμβατικών καυσίμων και τα μοντέλα εναλλακτικών καυσίμων.
Ωστόσο, ένα πείραμα της Stellantis επιχειρεί να διερευνήσει τη δυνατότητα χρήσης της ίδιας πλατφόρμας για διαφορετικά καύσιμα.
Η πλατφόρμα που προκρίνεται είναι η STLA Frame, η οποία είχε αρχικά σχεδιαστεί για βαρέα αυτοκίνητα με ξεχωριστά σώματα και σασί, όπως τα οχήματα τύπου πίκαπ (αγροτικά). Η Stellantis σκοπεύει να λειτουργήσει μία νέα γραμμή παραγωγής στο Μίσιγκαν, η οποία θα κατασκευάζει αυτοκίνητα που θα κινούνται τόσο με συμβατικά, όσο και με εναλλακτικά καύσιμα, αλλά θα βασίζονται και στις δύο περιπτώσεις στην πλατφόρμα STLA Frame. Σε πρώτη φάση, το ηλεκτρικό Ram 1500 REV και το υβριδικό Ram 1500 Ramcharger θα παράγονται με την ίδια πλατφόρμα.
Το πλεονέκτημα αυτής της ομογενοποίησης ανάμεσα σε μοντέλα που κινούνται με συμβατικά και σε αυτά που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα είναι η ταχύτερη προσαρμογή της γραμμής παραγωγής: Αν αυξηθεί η ζήτηση για τα EV, θα χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά συστήματα, ενώ αν αυξηθεί η ζήτηση για υβριδικά, θα χρησιμοποιούνται υβριδικά συστήματα, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει δραματικά η διαδικασία παραγωγής και τα υπόλοιπα εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Η δυνατότητα αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη όταν λάβει κανείς υπόψη τις ευμετάβλητες προτιμήσεις των καταναλωτών αλλά και το ρευστό πολιτικό σκηνικό που μπορεί να μειώσει ή να αυξήσει τα κίνητρα για την αγορά εναλλακτικών καυσίμων.
Ωστόσο, τίθεται ένα θέμα κόστους, καθώς η χρήση της ίδιας πλατφόρμας για διαφορετικά ήδη καυσίμων σημαίνει πως αυτή δεν θα μπορεί να προσαρμόζεται ριζικά στις ανάγκες των διαφόρων πηγών ενέργειας. Αντιθέτως, οι κατασκευαστές θα πρέπει να λειτουργούν στη βάση της λογικής «το ίδιο μέγεθος για όλους», αποτρέποντας ενδεχομένως ορισμένους πελάτες.
Η Stellantis, πάντως, δεν είναι ο πρώτος όμιλος που επενδύσει στην ομοιογένεια. Η BMW έχει επιλέξει να κυκλοφορεί βενζινοκίνητα και ηλεκτροκίνητα οχήματα με την ίδια εμφάνιση. Αντιθέτως, άλλοι κατασκευαστές όπως η Ford και η Mercedes προτιμούν να χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες ανάλογα με τον τύπου καυσίμου. Το ποια λύση θα αποδειχθεί η πιο αποτελεσματική θα φανεί στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν ακόμα να προσαρμοστούν σε μία νέα πραγματικότητα, όπου τα συμβατικά καύσιμα δεν θα κυριαρχούν.