Για πρώτη φορά, η Volkswagen σχεδιάζει να κλείσει τις πόρτες μιας μονάδας στην πατρίδα της. Η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει όχι ένα αλλά τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, καθώς αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις από την Κίνα. Η Volkswagen προειδοποίησε επίσης ότι έρχονται μαζικές απολύσεις και περικοπές μισθών, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος. Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που η Volkswagen έβγαλε την είδηση ότι σκέφτεται να κλείσει το πρώτο εργοστάσιο στη Γερμανία στην 87χρονη ιστορία της. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume δήλωσε στους εργαζόμενους

ότι μια υπόσχεση για προστασία των θέσεων εργασίας τριών δεκαετιών βρισκόταν σε κίνδυνο. Η υπόσχεση εφαρμόστηκε για την προστασία των εργαζομένων της VW και την αποτροπή απολύσεων μέχρι το 2029.

Η ανακοίνωση ήρθε καθώς το μερίδιο αγοράς και τα κέρδη της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας υποχώρησαν στην Ευρώπη. Ένα χρόνο αργότερα, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί.

Η εταιρεία προειδοποιεί τώρα ότι πολλά γερμανικά εργοστάσια κινδυνεύουν να κλείσουν. Επιπλέον, η Volkswagen δήλωσε ότι έρχονται μαζικές απολύσεις και περικοπές μισθών στην εγχώρια αγορά της.

Η Daniela Cavallo, επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου της Volkswagen (μέσω των FT), ανακοίνωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία γερμανικά εργοστάσια, να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας και να μειώσει τους μισθούς κατά 10%. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του εργατικού συμβουλίου, στα εργοστάσια που κινδυνεύουν περιλαμβάνονται τα δέκα που προμηθεύουν κυρίως οχήματα της μάρκας VW.

Παρόλο που ο Cavallo δεν διευκρίνισε ποια εργοστάσια κινδυνεύουν, ένα δημοσίευμα του Automotive News Europe νωρίτερα αυτό το μήνα ανέφερε ότι το υπερσύγχρονο εργοστάσιο Audiu της VW στις Βρυξέλλες, όπου κατασκευάζεται το Q8 E-Tron, θεωρείται ουσιαστικά άχρηστο εν μέσω μειωμένης ζήτησης.

Αυξανόμενη πίεση από τα χαμηλού κόστους EVs

Όπως και οι Γερμανοί ανταγωνιστές της, η Volkswagen αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού κόστους, όπως η BYD.

Αφού κυριάρχησε στην εγχώρια αγορά της, η BYD επιδιώκει να διατηρήσει την ανάπτυξη στο εξωτερικό σε βασικές αγορές όπως η Ευρώπη, η Νοτιοανατολική Ασία και η Λατινική Αμερική.

Η BYD ήδη συμπιέζει τη VW και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες από την εγχώρια αγορά της με εξαιρετικά προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Seagull EV της, το οποίο ξεκινά από κάτω από 10.000 δολάρια (69.900 γουάν) στην Κίνα.

Με νέα μοντέλα, όπως το μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV Sealion 7, που λανσάρονται στην Ευρώπη, η BYD συνεχίζει να προκαλεί τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στην πατρίδα τους.

Η BYD στην Ευρώπη

Η BYD λανσάρει το ηλεκτρικό SUV Sealion 7 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2024 (Πηγή: BYD)
Με το μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, η VW αντιμετωπίζει πτώση των κερδών της, γεγονός που την αναγκάζει να περικόψει τις δαπάνες και να συρρικνώσει το εκτεταμένο δίκτυο παραγωγής της για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της.

Οι παγκόσμιες παραδόσεις της Volkswagen μειώθηκαν κατά 3% σε 6,52 εκατομμύρια μονάδες μέχρι τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.

Απολύσεις

Αν και η VW κέρδισε μερίδιο αγοράς στη Βόρεια (+7%) και τη Νότια Αμερική (+15%), μια «ανταγωνιστική κατάσταση» στην Κίνα (-10%) και τη Δυτική Ευρώπη (-1%) αντιστάθμισε την αύξηση. Στην εγχώρια αγορά της, οι παραδόσεις της Volkswagen μειώθηκαν κατά 1,6%.

Θα μάθουμε περισσότερα για την οικονομική κατάσταση της Volkswagen, με τα αποτελέσματα του γ' τριμήνου που θα ανακοινωθούν την Τετάρτη. Η Porsche έδωσε μια γεύση μετά την ανακοίνωση ότι τα κέρδη τρίτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 41% την Παρασκευή. Οι παραδόσεις της πολυτελούς μάρκας έχουν μειωθεί κατά 41% μέχρι τον Σεπτέμβριο.