Τα HSFO αποτελούν ένα από τα πιο βρώμικα καύσιμα, για τα οποία υπήρχε διεθνής συναίνεση πολύ πριν την τρέχουσα διαδικασία απανθρακοποίησης. Ωστόσο, οι προσπάθειες απόσυρσης των συγκεκριμένων ποικιλιών ντίζελ έμειναν ημιτελείς, καθώς οι ιδιοκτήτες πλοίων μπορούσαν να εγκαταστήσουν εξοπλισμό που θεωρητικά μείωνε την περιβαλλοντική ρύπανση. Ως εκ τούτου, πολλά σκάφη συνεχίζουν να τροφοδοτούνται με HSFO αντί για τα λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας θείου.
Οι συνέπειες της συνεχιζόμενης χρήσης των HSFO έχουν καταστεί εμφανείς τους τελευταίους μήνες, όταν η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι οδηγεί πολλά πλοία να σταματήσουν στη Σιγκαπούρη και να ανεφοδιαστούν προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα μακρύτερα ταξίδια γύρω από την Αφρική. Όπως μάλιστα αναφέρει το Bloomberg, οι τιμές HSFO στη Σιγκαπούρη βρίσκονται σε ανοδική πορεία από τις αρχές του 2024, ενώ οι εκπτώσεις που εφαρμόζονταν στα σχετικά προϊόντα έχουν μειωθεί αρκετά. Συγκριτικά με τα περσινά δεδομένα, οι πωλήσεις HSFO στη Σιγκαπούρη ήταν αυξημένες κατά 25% για το πρώτο ενιάμηνο του 2024.
Οι τιμές για το HSFO μάλλον θα παραμείνουν υψηλές εξαιτίας της μειωμένης διαθεσιμότητας. Τα διυλιστήρια των μεγάλων προμηθευτών, όπως η Μέση Ανατολή και η Κίνα, έχουν στρέψει την παραγωγή τους προς λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, όπως η βενζίνη. Παράλληλα, τα διυλιστήρια σε διεθνές επίπεδο έχουν μειώσει την παραγωγή τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, κυρίως εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης στις περισσότερες μεγάλες αγορές.