Λέγεται ο «μακροχρόνιος δανεισμός» των Γλυπτών του Παρθενώνος που προτείνει ο Νικόλας Κάλιναν, ο νέος διευθυντής του Βρεταννικού Μουσείου .Θυμίζει τον  Σπαρτιάτη προδότη Εφιάλτη που οδήγησε τα Περσικά στρατεύματα του Ξέρξη στην περικύκλωση των 300 του Λεωνίδα, στις Θερμοπύλες το 480 π.Χ.

 Δεν υπάρχει άλλη εκδοχή από την απόλυτη επιστροφή των Γλυπτών στο Μουσείο της Ακροπόλεως, για την πλήρη επανένωση της Μετόπης του Παρθενώνος. Δεν είναι ζήτημα «ιδιοκτησίας». Το αρχιτεκτονικό θαύμα Παρθενώνας  ανήκει στην πολιτισμένη ανθρωπότητα .Απλώς θεματοφύλακας του είναι η πόλις των Αθηνών , η αρχαιοτέρα πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Το προτεινόμενο χρησιδάνειο  των Γλυπτών θα αναγνωρίσει τα δικαιώματα του Βρεταννικού Μουσείου και θα εξαλείψει την κλοπή του λόρδου ΄Ελγιν και την κλεπταποδοχή  υπό του Αγγλικού δημοσίου.

Η δήθεν επιστροφή των Γλυπτών θα είναι «προδοσία» την στιγμή που ήδη η Αγγλίδα υπουργός Πολιτισμού Λίζα Νάντι  δέχεται μία «Καινοτόμο λύση» για το ζήτημα (FT). Ακριβώς όπως η εμφάνιση του Εφιάλτη, όταν η άμυνα του Λεωνίδα νικούσε τον Ξέρξη στα στενά των Θερμοπυλών.

 «Εταιρική σχέση συνεργασίας των μουσείων», που προτείνει η άσχετη διευθύντρια του Γκουγκενχάϊμ Μαργκότ Βέστερμανν, με προϊόντα κλοπής/κλεπταποδοχής όπως των Γλυπτών και άλλα της Αποικιοκρατίας, δεν νοείται νομικώς και ηθικώς. Η Ελληνική κυβέρνηση δεν πρέπει να παρασυρθή στην παγίδα της νέας Ανοπαίας Ατραπού, του δανεισμού των Γλυπτών.

Ο Λεωνίδας καθιέρωσε το ΟΧΙ στην Ελληνική παράδοση κι έμεινε στη παγκόσμια ιστορία. Μην γίνει ΝΑΙ, για εφήμερες πολιτικές εντυπώσεις.