Στο πλαίσιο αυτό, τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες (δηλαδή χωρίς τους τομείς των κατασκευών και της διαχείρισης απορριμμάτων) σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 35% σε 65 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων κι αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 6% σε 143,8 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 65%. Ο κύκλος εργασιών σημείωσε επίσης αύξηση κατά 6% σε 221,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια διαμορφώνονται σε 789 εκατ. ευρώ, μετά και την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 174 εκατ. ευρώ στους μετόχους, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούλιο.
Η κύρια πηγή εσόδων και κερδών για τον όμιλο είναι πλέον ο τομέας των παραχωρήσεων, μετά και τη συμφωνία για την πώληση της «Ηλέκτωρ», θυγατρικής στον κλάδο της διαχείρισης απορριμμάτων στον όμιλο Motor Oil (αναμένεται να ολοκληρωθεί τους πρώτους μήνες του 2025, εφόσον εγκριθεί από την Επ. Ανταγωνισμού). Στο πλαίσιο αυτό, η αύξηση της κυκλοφορίας τόσο στην Αττική (5,52%), όσο και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους (4,19%) που συμμετέχει η Ακτωρ Παραχωρήσεις, είχε καθοριστικό ρόλο, με τα έσοδα να σημειώνουν ετήσια άνοδο κατά 7% σε 220,7 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 158,6 εκατ. ευρώ, από 136,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 16%, με το περιθώριο κέρδους να αγγίζει το 72%.
Πάντως, μετά και τη μεταβίβαση της Αττικής Οδού, ο τομέας των παραχωρήσεων καλείται να ενισχύσει το αντικείμενό του με νέα έργα. Μέχρι βέβαια να ξεκινήσει η εμπορική τους αξιοποίηση και λειτουργία, θα υπάρξει σίγουρα μια περίοδος μειωμένων εσόδων και κερδών. Αυτή η εξέλιξη θα αντισταθμιστεί σημαντικά από την είσπραξη των τελευταίων μερισμάτων από την εταιρεία της Αττικής Οδού, αλλά και την επιστροφή κεφαλαίου από τη διάλυσή της. Σήμερα, η Ακτωρ Παραχωρήσεις συμμετέχει σε δεκάδες διαγωνισμούς, διεκδικώντας, είτε αυτόνομα είτε σε κοινοπραξία με άλλες εταιρείες, νέες συμβάσεις ύψους 6 δισ. ευρώ.
(από την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)