Οι περισσότερες από αυτές θα βρίσκονται στη Γερμανία, περίπου 2.900 από τις θέσεις που καταργήθηκαν.
Η κίνηση έρχεται αφότου η Ford κατέγραψε «σημαντικές απώλειες» τα τελευταία χρόνια εν μέσω μιας «ιδιαίτερα αποδιοργανωτικής» εισροής νέου ανταγωνισμού, κυρίως ηλεκτρικών μοντέλων. Η Ford κατηγορεί την πιο αργή από το αναμενόμενο ζήτηση για τα EV της και την αποδυνάμωση της οικονομικής κατάστασης για τη μείωση του μεγέθους.
Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Automobilwoche, οι περικοπές θέσεων εργασίας της Ford συζητούνται τώρα μεταξύ των μελών της οικονομικής επιτροπής στο κρατικό κοινοβούλιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.
Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του SPD, Jochen Ott, δήλωσε: «Οι περικοπές θέσεων εργασίας που ανακοινώθηκαν στις 20 Νοεμβρίου αποτελούν παραβίαση της συμφωνίας που επιτεύχθηκε τον Φεβρουάριο του 2023». Ο Ott πρόσθεσε ότι η έλλειψη διαφάνειας και οι καθυστερημένες πληροφορίες που παρέχονται στο συμβούλιο εργαζομένων αποτελούν «κατάφωρη παραβίαση της εμπιστοσύνης και ένα χαστούκι στο πρόσωπο».
Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Γερμανίας, η IG Metall, συμμετείχε, υποστηρίζοντας ότι τα σχέδια «αποτελούν τεράστια απειλή για τη συνέχιση της ύπαρξης» των υπόλοιπων γερμανικών καταστημάτων της Ford.
Η Ford εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στην Κολωνία, αλλά θα περικόψει περίπου μία στις τέσσερις από τις τρέχουσες 12.000 θέσεις εργασίας της μέχρι το τέλος του 2027. Μέχρι τότε, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει μειώσει στο μισό το εργατικό της δυναμικό σε μόλις δέκα χρόνια.
Δύο ηλεκτρικά μοντέλα, το Explorer και το Capri EV, κατασκευάζονται αυτήν τη στιγμή στην Κολωνία, αλλά η έλλειψη ζήτησης αναγκάζει τη Ford να επιβραδύνει την παραγωγή. Η Ford άρχισε να κατασκευάζει το μοντέλο Capri EV μόλις τον περασμένο μήνα μετά τον ηλεκτρικό Explorer τον Ιούνιο.