Ο αγωγός Druzhba, ένας από τους μεγαλύτερους αγωγούς πετρελαίου στον κόσμο, κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1960 και μεταφέρει ρωσικό αργό από την Κασπία Θάλασσα, τη Σιβηρία, και τα Ουράλια, μέσω της ανατολικής και προς την κεντρική Ευρώπη. Ο αγωγός μπορεί να μεταφέρει 1,2-1,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, με τις συνολικές εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κυμαίνονται στα 12,8 εκατομμύρια bpd. Ως εκ τούτου, η ξαφνική διακοπή των ροών του Druzhba προκάλεσε αναστάτωση, με τον τσεχικό όμιλο διυλιστηρίων Orlen Unipetrol να δηλώνει πως διαθέτει αρκετά αποθέματα για μία εβδομάδα. Παράλληλα, η κυβέρνηση της Τσεχίας είχε δεσμευτεί πως θα παρείχε ποσότητες από τα δικά της αποθέματα, σε περίπτωση που οι ροές σταματούσαν για περισσότερες ημέρες. Με τη μεταφορά πετρελαίου να συνεχίζεται σήμερα, η Orlen Unipetrol διαβεβαίωσε πως η λειτουργίας της δεν επηρεάστηκε.

Το δίκτυο των αγωγών που τροφοδοτούνται από τον Druzhba. Πηγή: Wikipedia.
Η Τσεχία, η Σλοβακία, και η Ουγγαρία είναι τα μοναδικά κράτη-μέλη της ΕΕ που συνεχίζουν να εισάγουν πετρέλαιο από τη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Σε αντίθεση με το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο έχει στοχοποιηθεί πολύ πιο έντονα από τις κυρώσεις των ευρωπαϊκών οργάνων, καθώς υπάρχουν πολλοί περισσότεροι εναλλακτικοί προμηθευτές. Από την άλλη πλευρά, η Τσεχία δεν εμφανίζεται διατεθειμένη να διακόψει τη συμφωνία της με τους Ρώσους παραγωγούς. Αντιθέτως, οι Τσέχοι έχουν επενδύσει περισσότερα από 63 εκατομμύρια ευρώ για να αυξήσουν τη χωρητικότητα των αγωγών που συνδέονται με τον Druzhba και μεταφέρουν πετρέλαιο προς τη Γερμανία (αγωγός IKL) και την Ιταλία (αγωγός TAL).