και προτείνονται καινοτόμες λύσεις για τη διασφάλιση μιας βιώσιμης παρακολούθησης και επαλήθευσης των καυσίμων στα εν λόγω οχήματα.
Κατά τη διάρκεια της αναθεώρησης των προτύπων εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, οι ευρωπαίοι νομοθέτες αποφάσισαν την de facto απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, θέτοντας ως στόχο τη μείωση κατά 100% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μετρουμένων από την εξάτμιση, του μέσου όρου του στόλου των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, ο στόχος που αποφασίστηκε για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τον μέσο όρο του στόλου αυτής της κατηγορίας οχημάτων, καθορίστηκε στο 90% αντίστοιχα, από το 2040, γεγονός που αφήνει περιθώριο για τη λήψη και άλλων μέτρων, όπως η χρήση υδρογόνου και CNFs.
Από τη σύστασή της τον Σεπτέμβριο του 2023 στη Στουτγάρδη, η WGMM εντόπισε και αξιολόγησε διαφορετικές μεθοδολογίες παρακολούθησης που μπορούν να αποδείξουν τη χρήση CNFs σε νέα οχήματα. Αποτελούμενη από περισσότερους από 50 εμπειρογνώμονες από τη βιομηχανία καυσίμων και την αυτοκινητοβιομηχανία, εμπορικές ενώσεις και ερευνητές, η Ομάδα Εργασίας λειτουργεί ως μοχλός για την περαιτέρω συνεργασία των ενδιαφερόμενων πλευρών.
Στόχος της Ομάδας είναι να παράσχει ρεαλιστικές και περιεκτικές συστάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνικές και οικονομικές πραγματικότητες της αλυσίδας αξίας των καυσίμων σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους ευρωπαϊκούς στόχους για το κλίμα.
Στην τελική έκθεση προτείνεται ένας νέος ορισμός για τα CNF που καλύπτει όλα τα ανανεώσιμα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των eFuels και των βιοκαυσίμων, τα οποία συμμορφώνονται με τα κριτήρια αειφορίας που ορίζονται στην οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED).
Περιλαμβάνει 11 πιθανές τεχνολογικές επιλογές, όπως ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης, χημική σήμανση με φυσική αναγνώριση των CNFs σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, ανίχνευση επί του οχήματος και φυσική ασφάλεια των συνδέσεων καυσίμων, καθώς και εξισορρόπηση μάζας.
Η παρούσα έκθεση παρέχει στην Επιτροπή, στους εμπειρογνώμονες των κρατών μελών και σε άλλες ρυθμιστικές αρχές και ενδιαφερόμενους φορείς μια ολοκληρωμένη, αντικειμενική, ουδέτερη και τεχνική αξιολόγηση όλων των εντοπισμένων επιλογών παρακολούθησης των καυσίμων. Τα αποτελέσματα παρέχουν την ευκαιρία να διευρυνθούν τα συμπεράσματα της έκθεσης και να καταρτιστεί ένας κοινός οδικός χάρτης για την ενεργειακή μετάβαση στις μεταφορές.
Ο Alain Mathuren, της FuelsEurope δήλωσε σχετικά: «Ο μεγάλος συνασπισμός, που εκπροσωπεί την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας και των καυσίμων, ο οποίος συνέβαλε σε αυτή την έκθεση δείχνει την προθυμία της βιομηχανίας να συμβάλει, μαζί με τα θεσμικά όργανα, στην αναγνώριση των καυσίμων με ουδέτερο CO2 ως παράγοντα που θα επιτρέψει στα νέα οχήματα εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά οχήματα να χαρακτηριστούν ως μηδενικών εκπομπών».
Από την πλευρά του, ο Tobias Block, της eFuel Alliance είπε: «Έχουμε αναπτύξει ρεαλιστικές και τεχνικά υλοποιήσιμες λύσεις. Τώρα είναι η σειρά της Επιτροπής της ΕΕ να πάρει τη μπάλα στα χέρια της. Αναμένουμε ότι οι λύσεις θα ενσωματωθούν στην έγκαιρη αναθεώρηση των προτύπων CO2.».