Για το λόγο αυτό, ζητά την άμεση τροποποίηση των άρ. 39 & 42 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΠΗΕ). Σήμερα μετά την Απόφαση του ΣτΕ- εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΚΠΗΕ (ΦΕΚ Β' 832/09.04.2013) αναφορικά με την αλλαγή προμηθευτή, οι οποίες θεσπίστηκαν προ δέκα και πλέον ετών, βάσει ενός τελείως διαφορετικού περιβάλλοντος στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ευνοούνται οι κακοπληρωτές, ενισχύεται ο ενεργειακός «τουρισμός» και οι προμηθευτές ενέργειας μένουν εκτεθειμένοι στις ανακύπτουσες επισφάλειες. Οι συνέπειες της κατάστασης αυτής είναι, όπως υπογραμμίζει ο ΕΣΠΕΝ, δυσμενείς τόσο για το σύνολο των καταναλωτών όσο για τη βιωσιμότητα και τη σταθερότητα του κλάδου της προμήθειας ενέργειας.
Για τους λόγους αυτούς, επαναλαμβάνει, σε συνέχεια παλαιότερων επιστολών του, την επιτακτική ανάγκη ολοκλήρωσης των απαιτούμενων ενεργειών για την τροποποίηση του ΚΠΗΕ, αναφορικά με το πλαίσιο αλλαγής προμηθευτή, ώστε να αποτρέπεται αποτελεσματικά η συσσώρευση ανεξόφλητων οφειλών. Η τροποποίηση θα πρέπει να επιτρέπει -υπό προϋποθέσεις που εναρμονίζονται με την κρίση του ΣτΕ- στον παλαιό προμηθευτή να διεκδικήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές από πρώην πελάτες του οι οποίοι δεν συμμορφώνονται με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Το άλλο χρόνιο ζήτημα που δυσχεραίνει έτι περαιτέρω τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στον κλάδο της προμήθειας είναι, σύμφωνα με την νέα επιστολή του ΕΣΠΕΝ, η ατελής υλοποίηση, εκ μέρους της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., σημαντικού αριθμού Εντολών Απενεργοποίησης καθώς και Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου. Επικαλούμενο τις εταιρείες-μέλη του, ο ΕΣΠΕΝ αναφέρει ότι, όσον αφορά τις Εντολές Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, αυτές υλοποιούνται με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με τη χρονική προθεσμία των δέκα (10) εργάσιμων ημερών, που προβλέπει το Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης. Αντιστοίχως, οι Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου οι οποίες υποβάλλονται
από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, υλοποιούνται επίσης με σημαντική καθυστέρηση. Μάλιστα, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, κατά μέσο όρο, ο χρόνος υλοποίησης των εν λόγω Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου που υποβάλλονται από τα Μέλη του Συνδέσμου, ξεπερνά κατά πολύ το χρονικό διάστημα των δύο (2) εργάσιμων ημερών το οποίο προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης, ιδίως στην Περιφέρεια Αττικής.
Τέλος, σημαντικός αριθμός Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, ουδέποτε υλοποιούνται. Όπως ενδεικτικά αναφέρει στην επιστολή του ο ΕΣΠΕΝ, υπάρχουν περιπτώσεις όπου εκκρεμούν Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, για τέσσερα (4) ή περισσότερα χρόνια. Στις περιπτώσεις αυτές, ο προμηθευτής δεν δύναται να υποβάλει Εντολή Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, ενώ συχνά μάλιστα η ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. συνεχίζει να συλλέγει και να αποστέλλει μετρήσεις στον προμηθευτή, παρά τη δήλωση οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας εκ μέρους του καταναλωτή.
Για τους λόγους αυτούς, ο ΕΣΠΕΝ θεωρεί απαραίτητη την ενσωμάτωση
οικονομικών κινήτρων και αντικινήτρων στο Απαιτούμενο Έσοδο του Διαχειριστή καθώς και την εκπόνηση και δημοσιοποίηση αναλυτικών εκθέσεων ποιότητας σε ετήσια βάση. Επιπλέον, ζητά να οριστούν ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές για Βασικούς Δείκτες Απόδοσης (Key Performance Indicators - KPIs) αναφορικά με τον χρόνο και τον βαθμό υλοποίησης των Εντολών Απενεργοποίησης και των Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου, οι οποίες θα συνοδεύονται από τα αντίστοιχα αντικίνητρα για τον Διαχειριστή, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος το οποίο προκαλείται από την ατελή υλοποίηση τους.
Δείτε εδώ ολόκληρη την επιστολή του ΕΣΠΕΝ