Ως γνωστόν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει σημαντικά το ανώτατο όριο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων από την 1η Ιανουαρίου. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον το ένα πέμπτο του συνόλου των πωλήσεων των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών πρέπει να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αποφύγουν βαριά πρόστιμα, αναφέρει το Reuters.
Αλλά τα στοιχεία έχουν δείξει ότι μέχρι στιγμής φέτος μόνο το 13% όλων των οχημάτων που έχουν πωληθεί στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά.
Οι αυστηρότεροι κανόνες έρχονται καθώς ο τομέας αντιμετωπίζει ήδη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα λόγω των υποτονικών πωλήσεων και του κινεζικού ανταγωνισμού.
Αυτό έχει οδηγήσει σε προειδοποιήσεις για την επίτευξη των κερδών από μεγάλες εταιρείες όπως η Volkswagen, η Stellantis και άλλες τους τελευταίους μήνες.
Ένας αναλυτής δήλωσε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα EVs σε μια εποχή που η κατανάλωση αναβάλλεται από τις πολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες και τις μειούμενες επιδοτήσεις EVs.
Τα EVs κοστίζουν επίσης περισσότερο για να κατασκευαστούν από τα παραδοσιακά οχήματα.
Λίγες εβδομάδες πριν από το τέλος, οι πολιτικοί της Ευρώπης έχουν παροτρύνει τις Βρυξέλλες να επανεξετάσουν τους στόχους.
Αλλά ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Luca de Meo λέει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιάνουν δουλειά - προσπαθώντας να αποφύγουν πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 15,76 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η VW, η Stellantis και η Renault έχουν αυξήσει ήδη τις τιμές των μοντέλων με κινητήρα βενζίνης κατά αρκετές εκατοντάδες ευρώ τους τελευταίους δύο μήνες.
Οι αναλυτές θεωρούν ότι αυτό αποτελεί μια προσπάθεια να περιοριστεί η ζήτηση για βαρύτερες εκπομπές ρύπων και να γίνουν ελκυστικά τα ακριβότερα ηλεκτρικά μοντέλα.