κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ, αλλά η Κομισιόν έκρινε ότι η πρόταση δαπανών της Γερμανίας ήταν δικαιολογημένη και λογική.
Το πακέτο βοήθειας θα υποστηρίξει την Deutsche Energy Terminal (DET), μια κρατική εταιρεία, στη λειτουργία τεσσάρων πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) που σταθμεύουν κατά μήκος της βόρειας ακτής της Γερμανίας. Οι προβλήτες ειδικού σκοπού για αυτά τις μονάδες FSRU βρίσκονται στο Brunsbüttel, το Stade και το Wilhelmshaven.
Οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί ναυλώθηκαν βιαστικά κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2022 και η Γερμανία συμφώνησε να πληρώσει υψηλές ημερήσιες τιμές για να εξασφαλίσει ότι θα μπορούσε να πάρει αρκετό LNG για να τροφοδοτήσει την οικονομία της. Ήταν ένα ακριβό μέτρο για την αντικατάσταση του φυσικού αερίου από τη ρωσική κρατική εταιρεία ενέργειας Gazprom, η οποία έκλεινε την παροχή.
Η Γερμανία ίδρυσε μια κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης και μάρκετινγκ, την DET (Deutsche Energy Terminals), για τη διαχείριση των FSRU. Η εταιρεία εκμισθώνει τη δυναμικότητα λήψης των τερματικών σταθμών σε ευρωπαίους εισαγωγείς φυσικού αερίου σε βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη βάση δημοπρασίας. Η διαφορά μεταξύ των εσόδων από τη δημοπρασία και του πραγματικού κόστους ναύλωσης δημιουργεί επαναλαμβανόμενη ζημία για την DET και τα χρήματα της επιχορήγησης από τη γερμανική κυβέρνηση θα κάνουν την εταιρεία ολόκληρη.
Το πακέτο βοήθειας θα μπορούσε να διογκωθεί στα 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια εάν οι απώλειες υπερβούν τις τρέχουσες προβλέψεις. Το σχέδιο έχει μια διάταξη λήξης: οι γερμανικές αρχές έχουν δεσμευτεί να παροπλίσουν τους πλωτούς τερματικούς σταθμούς στο Brunsbüttel και στο Stade μόλις ολοκληρωθούν οι μόνιμες χερσαίες εγκαταστάσεις σε αυτές τις τοποθεσίες και στη συνέχεια θα υπενοικιάσουν τα δύο αχρησιμοποίητα FSRU σε άλλους ναυλωτές στην παγκόσμια αγορά.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις επέκριναν τη μεγάλη επένδυση της Γερμανίας σε νέες υποδομές ορυκτών LNG, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε να κλειδώσει την εξάρτηση από το φυσικό αέριο για τις επόμενες δεκαετίες. Ωστόσο, η τάση μπορεί να έχει κορυφωθεί, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA): οι εισαγωγές LNG στην ΕΕ έχουν μειωθεί και η βιασύνη για την κατασκευή νέων τερματικών φαίνεται να χαλαρώνει.