Φυσικά, την πρώτιστη ευθύνη την έχει η Πολιτεία που παρά τα ενθουσιώδη σχόλια για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, δεν έχει φροντίσει να απλώσει το αναγκαίο δίκτυο υποδομών φόρτισης. Και το βρήκαν όλοι μπροστά τους.
Διότι, καλοί και άγιοι οι εντυπωσιασμοί από την ποσοστιαία αύξηση της παρουσίας των Η/Ο στους δρόμους μας. Καλά και άγια τα κίνητρα (είναι πράγματι, γενναιόδωρα) που παρέχει η Κυβέρνηση.
Τον Νοέμβριο ταξινομήθηκαν 1.099 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που αποτελεί νέο μηνιαίο ρεκόρ για την Ελλάδα, με το μερίδιο αγοράς των Η/Ο να φθάνει στο 10,31% του συνόλου της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων. Η ετήσια αύξηση τον προηγούμενο μήνα, Νοέμβριο, ήταν +148,08% και αναλογεί σε 20 χιλιάδες οχήματα!
Καταπληκτικά, λοιπόν τα νέα…
Πόσοι φορτιστές υπάρχουν όμως σε όλη την επικράτεια; Στο τέλος του 2023 υπήρχαν συνολικά 3.166 δημόσιοι φορτιστές αριθμός που μας κατατάσσει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όσον αφορά στους στόχους για τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2024. Αυτή η επίδοσή μας είναι η 4η χειρότερη στη σχετική κατάταξη, στην οποία προηγείται η Βουλγαρία που έχει πιάσει όλους τους στόχους έως και το 2026!
Στο επικαιροποιημένο ΕΣΕΚ, ο στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 2030 να αποτελούν το 50% των νέων ταξινομήσεων. Για να συμβεί αυτό χρειάζονται πολλοί φορτιστές -και δη ταχυφορτιστές. Η Πολιτεία προσπαθεί – το «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ», αποσκοπεί στην εγκατάσταση περισσότερων από 8.000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια) στα επόμενα χρόνια.
Αυτόν τον αριθμό (8.000) τον έχει πιάσει ήδη η Πορτογαλία! Το παράδειγμα της χώρας της Ιβηρικής είναι πιο ενδιαφέρον από εκείνα πιο προηγμένων χωρών της Βόρειας Ευρώπης επειδή συγκλίνει περισσότερο στις βασικές παραμέτρους (πληθυσμιακό μέγεθος, 10,53 εκατομμύρια κατοίκους, το 2023 και ΑΕΠ, 298,736 δισ. δολάρια) με τη δική μας (10,36 εκατομμύρια και 238,2 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα). Ωστόσο, ακόμη και εκεί, παρά την ανάπτυξη του δημόσιου δικτύου φόρτισης της Πορτογαλίας, θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος της κυβέρνησης για 15.000 σημεία φόρτισης έως το 2025!
Η Πορτογαλία κινείται πολύ δυναμικά σε αυτό τον τομέα και τον περασμένο Ιούλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα ήταν 25,60%, με το 15,45% να αντιστοιχεί σε 100% Η/Ο (4.944).
Επειδή, καλός ο ενθουσιασμός, αλλά για ρωτήστε και εκείνους που κόλλησαν στα χιόνια με τα εντυπωσιακά ηλεκτρικά τους...