Τα «Μικρά Γράμματα» της Ηλεκτροκίνησης

Η είδηση: Η αποτίμηση της Tesla ξεπέρασε στις 18 Δεκεμβρίου, το 1,5 τρισεκατομμύριο δολάρια για να σημειώσει νέο ιστορικό υψηλό μετά τη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου. Όλα ωραία και καλά μέχρι εδώ και συγχαρητήρια στον Elon Reeve για το τεράστιο επίτευγμα. Το energia.gr πραγματοποιεί ένα άλμα στο χώρο και προσγειώνεται στην Ελλάδα, όπου τα αυτοκίνητα Tesla κάνουν πολύ αισθητή την παρουσία τους στους δρόμους μας. Μερικά από αυτά έγιναν, όμως, μαζί με ηλεκτρικά αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αρνητικοί πρωταγωνιστές στους ίδιους δρόμους που τα «καμαρώνουμε», όταν ανήμερα Χριστουγέννων ακινητοποιήθηκαν μαζικά στην δύσκολη επιστροφή από την Αράχωβα. Αιτία, οι παιδικές ασθένειες της τεχνολογίας, ήτοι, οι περιορισμοί στην απόδοση των μπαταριών ιδίως όταν κάνει πολύ κρύο, ή πολύ ζέστη, αλλά στην Ελλάδα! Όταν οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατάλαβαν ότι τα πράγματα…σκουραίνουν, έψαξαν να βρουν σημεία φόρτισης των μπαταριών τους. Φευ! Δεν βρήκαν κανένα, με τα αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε. Ευθύνονται οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων για το πρόβλημα; Είναι προφανές ότι υπέχουν ατομική ευθύνη, αφού φαίνεται ότι δεν είχαν διαβάσει τα μικρά γράμματα στα εγχειρίδια οδηγιών του αυτοκινήτου τους, ούτε είχαν φροντίσει να ενημερωθούν για τα προβλήματα που μπορεί να εμφανίσει μια τόσο καινούργια τεχνολογία. 

energia.gr
Παρ, 27 Δεκεμβρίου 2024 - 12:20

Φυσικά, την πρώτιστη ευθύνη την έχει η Πολιτεία που παρά τα ενθουσιώδη σχόλια για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, δεν έχει φροντίσει να απλώσει το αναγκαίο δίκτυο υποδομών φόρτισης. Και το βρήκαν όλοι μπροστά τους. 

Διότι, καλοί και άγιοι οι εντυπωσιασμοί από την ποσοστιαία αύξηση της παρουσίας των Η/Ο στους δρόμους μας. Καλά και άγια τα κίνητρα (είναι πράγματι, γενναιόδωρα) που παρέχει η Κυβέρνηση. 

Τον Νοέμβριο ταξινομήθηκαν 1.099 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που αποτελεί νέο μηνιαίο ρεκόρ για την Ελλάδα, με το μερίδιο αγοράς των Η/Ο να φθάνει στο 10,31% του συνόλου της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων. Η ετήσια αύξηση τον προηγούμενο μήνα, Νοέμβριο, ήταν +148,08% και αναλογεί σε 20 χιλιάδες οχήματα! 

Καταπληκτικά, λοιπόν τα νέα… 

Πόσοι φορτιστές υπάρχουν όμως σε όλη την επικράτεια; Στο τέλος του 2023 υπήρχαν συνολικά 3.166 δημόσιοι φορτιστές αριθμός που μας κατατάσσει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όσον αφορά στους στόχους για τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2024. Αυτή η επίδοσή μας είναι η 4η χειρότερη στη σχετική κατάταξη, στην οποία προηγείται η Βουλγαρία που έχει πιάσει όλους τους στόχους έως και το 2026! 

Στο επικαιροποιημένο ΕΣΕΚ, ο στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 2030 να αποτελούν το 50% των νέων ταξινομήσεων. Για να συμβεί αυτό χρειάζονται πολλοί φορτιστές -και δη ταχυφορτιστές. Η Πολιτεία προσπαθεί – το «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ», αποσκοπεί στην εγκατάσταση περισσότερων από 8.000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια) στα επόμενα χρόνια. 

Αυτόν τον αριθμό (8.000) τον έχει πιάσει ήδη η Πορτογαλία! Το παράδειγμα της χώρας της Ιβηρικής είναι πιο ενδιαφέρον από εκείνα πιο προηγμένων χωρών της Βόρειας Ευρώπης επειδή συγκλίνει περισσότερο στις βασικές παραμέτρους (πληθυσμιακό μέγεθος, 10,53 εκατομμύρια κατοίκους, το 2023 και ΑΕΠ, 298,736 δισ. δολάρια) με τη δική μας (10,36 εκατομμύρια και 238,2 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα). Ωστόσο, ακόμη και εκεί, παρά την ανάπτυξη του δημόσιου δικτύου φόρτισης της Πορτογαλίας, θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος της κυβέρνησης για 15.000 σημεία φόρτισης έως το 2025! 

Η Πορτογαλία κινείται πολύ δυναμικά σε αυτό τον τομέα και τον περασμένο Ιούλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα ήταν 25,60%, με το 15,45% να αντιστοιχεί σε 100% Η/Ο (4.944). 

Επειδή, καλός ο ενθουσιασμός, αλλά για ρωτήστε και εκείνους που κόλλησαν στα χιόνια με τα εντυπωσιακά ηλεκτρικά τους...

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr

Διαβάστε ακόμα