Αυτή η μεταβολή έρχεται να προστεθεί στη μέτρια μείωση των αποθεμάτων κατά 900.000 βαρέλια, την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα και μια μείωση κατά 3,2 εκατομμύρια βαρέλια, το επταήμερο που προαναφέραμε, σύμφωνα με στοιχεία του American Petroleum Institute.
Τα συνολικά αποθέματα βενζίνης κίνησης αυξήθηκαν κατά 1,6 εκατ. βαρέλια την εν λόγω περίοδο, με την παραγωγή να φθάνει, κατά μέσο όρο, στα 9,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Σημειώνουμε ότι την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα, η παραγωγή βενζίνης αυξήθηκε κατά 2,3 εκατομμύρια βαρέλια.
Όσον αφορά στα μεσαία αποστάγματα (πρόκειται για μια σειρά διυλισμένων προϊόντων που εμπίπτουν στο εύρος της μέσης απόσταξης), η EIA εκτίμησε ότι σημειώθηκε μείωση των αποθεμάτων κατά 1,7 εκατομμύρια βαρέλια για την τρίτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, με την παραγωγή να ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 5,3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Το αμέσως προηγούμενο επταήμερο υπήρξε μείωση των αποθεμάτων κατά 3,2 εκατ. βαρέλια, ενώ την πρώτη εβδομάδα του μήνα η παραγωγή ανήλθε, κατά μέσο όρο, σε 5,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
(Διακύμανση τιμών Brent, τελευταίων επτά ημερών. Πηγή: FT.com)
Ωστόσο, η άνοδος των τιμών του πετρελαίου δεν οφείλεται αμιγώς στην μείωση των αποθεμάτων. Η προσπάθεια της κινεζικής κυβέρνησης να επιταχύνει το ρυθμό επέκτασης της οικονομίας, μέσα από την προώθηση ενός πακέτου μέτρων που αποσκοπούν στην τόνωση του επιχειρηματικού κλίματος, συνέβαλε τα μέγιστα στην ανοδική τροχιά των τιμών του ορυκτού καυσίμου.
Είναι χαρακτηριστικό του κλίματος που έχει διαμορφωθεί στην αχανή ασιατική χώρα, που αποτελεί και το μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο, το γεγονός ότι οι δύο μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας εκτίμησαν, πρόσφατα, ότι αναμένουν την κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου.
Η CNPC νωρίτερα αυτό το μήνα ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι η ζήτηση για πετρέλαιο στην Κίνα θα μπορούσε να κορυφωθεί το 2025, ενώ και η Sinopec ανέφερε, με τη σειρά της, προ ημερών ότι η κορύφωση της ζήτησης μπορεί να συμβεί δύο χρόνια αργότερα, ήτοι το 2027.
Η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην ασιατική χώρα έχει επιβραδυνθεί λόγω της εξασθένησης του ρυθμού επέκτασης της εγχώριας οικονομίας, αλλά και της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά που χρησιμοποιούν ως καύσιμο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Ωστόσο, πολλοί παρατηρητές της αγοράς φαίνεται να μη λαμβάνουν υπόψη ότι η Κίνα, ενώ είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου σε παγκόσμια κλίμακα, εν τούτοις, αντιμετωπίζει σφοδρό ανταγωνισμό.
Η Ινδία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι περισσότεροι αναλυτές της αγοράς, αναμένεται να υποσκελίσει την Κίνα ως η χώρα με την μεγαλύτερη ζήτηση πετρελαίου στον κόσμο, κατά τα αμέσως επόμενα χρόνια! Αν και η Ινδία είναι συνολικά, μακράν μικρότερος καταναλωτής πετρελαίου, εν τούτοις θεωρείται ότι θα συμβάλει στην αύξηση της ζήτησης, που ακολουθεί σταθερά ανοδική τροχιά, ακόμη και σε περιοχές του πλανήτη όπου γίνεται προσπάθεια να απαλλαγούν από τη χρήση υδρογονανθράκων, όπως η Ευρώπη!