Κατά 31% εις επιφάνεια κι 86% εις όγκον, αυξήθησαν οι οικοδομικές άδειες τον περασμένο Σεπτέμβριο έναντι του Ιουλίου. Η μέση επιφάνεια ανά νέα οικοδομή, στην πολύπαθο Αττική, διεμορφώθη στα 1.091 τετραγωνικά μέτρα κι ο όγκος στα 7.000 περίπου κυβικά μέτρα. Η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότης της Αττικής αυξήθη τον Σεπτέμβριο, εις επιφάνειαν μεν

κατά 29% σχεδόν στα  200.000  μ2, εις δέ όγκον εδιπλασιάσθη στα 1,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Από κοινού εργολάβοι και κυβέρνηση συνέπραξαν στην παράκαμψη της επικειμένης αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), της 11ης Σεπτεμβρίου που απαγόρευσε ως αντισυνταγματική την παροχή «μπόνους», δηλ. του δώρου, υπό «Νέου» Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ) στα κτίρια.

Δηλ. δυό μήνες ενωρίτερα, οι κατασκευαστές εγνώριζαν την απόφαση του ΣτΕ με την οποία περιστέλλεται η δομήσιμη επιφάνεια οικοπέδων και υπαρχουσών οικοδομών, εις προστατευόμενες περιοχές της χώρας και έσπευσαν, με την (συν)ανοχή των αρχών, να ζητήσουν άδεια για να κτίσουν μεγαλύτερες οικοδομές αλλά μικρότερα διαμερίσματα στις απάνθρωπες πολυκατοικίες.

Όταν, με συμφωνία της υποκρινομένης κυβερνήσεως, που εξ άλλης αφορμής παραπονείται ότι οι Αθηναϊκοί δρόμοι είναι πλέον αδιάβατοι απ’ τα αυτοκίνητα και την οδική συμφόρηση, παρέχεται «δώρον» που πληρώνουν οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου Αττικής στους κερδοσκόπους της Γης, τότε ας μεμφόμεθα δια μίαν εισέτι φοράν ότι διαπλέκονται τα σκοτεινά συμφέροντα της ψήφου και της ανομίας.

Είναι προφανές ότι με την προσθήκη τουλάχιστον ενός εισέτι ορόφου στις 2όροφες οικοδομές και τη νομιμοποίηση ετέρων παρανομιών (δωμάτων σ’όλες σχεδόν ταράτσες, μπαλκονιών που μεταβάλλονται σε διαμερίσματα, κολυμβητηρίων ολυμπιακών διαστάσεων βαπτιζομένων «πρασιές» κι άλλων... «μπόνους») υπερβάλλονται οι παλαιές μεθοδεύσεις του υφυπουργείου Οικισμού, επί «εθνάρχου», με τα «κατωπερίμενε και πανωγυρίσματα», με τα οποία κατελήφθη η ωραιότερη πρωτούουσα του κόσμου απ’ τα αυτοκίνητα ΙΧ και κατέστη σχεδόν αβίωτος για τους αυτόχθονες.

Ένας ακόμη παρανόμως χαρισάμενος όροφος ανά οικοδομή σημαίνει τέσσερα διαμερίσματα κι αυτά 8 αυτοκίνητα, με τα ηλίθια «Μονά-ζυγά» κυκλοφορούντα ΙΧ..Έτσι, χρειάζεται ο οδήγός ή ο επιβάτης δημοσίας χρήσεως, μιάμιση ώρα για να μετακινηθεί από την περίμετρο στο κέντρο της πόλεως. Δηλ. για 20 χιλιόμετρα ο εργαζόμενος χάνει το 1/3 του  διαθεσίμου χρόνου που είναι παγκόσμιο ρεκόρ «Γκίνες». Χάριν του «μπόνους» των εργολάβων, απολείπει χρόνος τεράστιος και χρήμα άφθονο από τις συνθήκες κυκλοφοριακού χάους που επικρατούν στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη  -  χώρια τ’ατυχήματα.

Αυτά ακριβώς οδήγησαν τους δικαστές του ΣτΕ να καταργήσουν τον ΝΟΚ που δεν είναι νέος αλλά ο παλαιός με νέα τεχνάσματα, όπως «η καθαρογραφή» της αποφάσεως του ΣτΕ, όπου χρειάζεται δύο ...μήνες για να τεθεί εν ισχύ  την εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας που ανάγκασε η κυβέρνηση (ορθώς) το Δημόσιον. Όπου ο νεώτερος νόμος δεν καταργεί τον παλαιόν (LEXPOSTERIORDEROGATPRIORI) και αποζημιούνται οι επισπέσαντες παράνοιμοι από τούς νομίμους φορολογουμένους  εάν «αποδεδειγμένως εν αγνοία και καλοπίστως» έσπευσαν κι έκαναν «έναρξη» της παρανομίας! Όπου ο έκνομος νομοθέτης φέρει πρός ψήφισιν ν-τροπολογία με την οποίαν εγκρίνονται ως νόμιμες οι οικοδομικές άδειες που εκτελούνται μέχρις της δημοσιέυσεως της αποφάσεως του ΣτΕ, τον τρέχοντα μήνα. Όπου ακόμη δεν εγνώσθη δημοσίως η απόφαση του ΣτΕ αλλά τη γνωρίζει ο υπουργός Περιβάλλοντος και λαμβάνει... «διορθωτικά μέτρα» κατά δήλωσιν του.

΄Υστερα απ’ολα αυτά τα τερτίπια μελών της κυβερνήσεως πως να μην απορεί ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης. Παρά το ακάματο ενδιαφέρον του για την παριστολή της κακοποιήσεως του οικιστικού και φυσικού περιβάλλοντος , οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν την πρόθεση ψήφου για την «Νέα δημοκρατία» στο 22% από 41% στις περασμένες εκλογές.