απειλή προστίμων ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι κατασκευαστές είναι πλέον αναγκασμένοι να επιταχύνουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα - ή EVs - εν μέσω μιας υποτονικής αγοράς. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, τουλάχιστον το 20% των οχημάτων που πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικά για να αποφευχθούν τα πρόστιμα. Ο στόχος αυτός παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις, με τα EV να αποτελούν μόλις πάνω από το 13% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη κατά το 2024.
Η πτώση αυτή έρχεται μετά από ένα ισχυρό 2023, όταν τα EV αντιπροσώπευαν σχεδόν το 23% των νέων ταξινομήσεων σε ολόκληρη την ΕΕ.
Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσώπευαν το 15 τοις εκατό της αγοράς, με 2,4 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν εκείνο το έτος - μια αύξηση 20 τοις εκατό από το 2022.
Με τους στόχους της ΕΕ να αποσκοπούν σε δραστική μείωση των εκπομπών των οχημάτων το 2025 - σε συνδυασμό με τον στόχο μηδενικού CO2 έως το 2035 - η συνεχής αύξηση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών θα αποδειχθεί απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης.