Ίδρυση εποπτικού “Κέντρου Κυρώσεων” για την αυστηρή τήρηση των μέτρων κατά της Μόσχας ζητεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την κυβέρνηση με την επίκληση στοιχείων ότι, μέσω Ελλάδος, παραβιάζεται η πολιτική των “27” προς όφελος της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ταυτόχρονα, η ελληνική ναυτιλία, που πρωταγωνιστεί στη – νόμιμη – μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με “οροφή τιμής” (το λεγόμενο “oil price cap”), ίσως βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη

με αποφάσεις της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Βρετανίας για τη μεταβολή των όρων – ή και την πλήρη απαγόρευση – των συναλλαγών με τη Μόσχα.

Σύμφωνα με Έλληνες και ξένους διπλωμάτες, η αξίωση της ίδρυσης “Κέντρου Κυρώσεων”, που γνωστοποιήθηκε στην Αθήνα προ μηνός, αποτελεί σαφή αμφισβήτηση των διαβεβαιώσεων περί πλήρους συμμόρφωσης της χώρας προς τις κυρώσεις. Γιατί, αν και η Ελλάδα «βρίσκεται στη σωστή πλευρά της Ιστορίας» μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τα υπηρεσιακά στελέχη της Κομισιόν δεν αποδέχονται πλέον τη δικαιολογία ότι, λόγω αδυναμιών του κρατικού μηχανισμού, η κυβέρνηση δεν μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά τη μεταφορά αγαθών και την παροχή υπηρεσιών προς όφελος της Μόσχας.

*Ολόκληρο το άρθρο στο slpress.gr εδώ