Τόνισε ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη φάση, ενώ επεσήμανε την ανάγκη μετάβασης του κλάδου προς την απανθρακοποίηση και σύνδεσής του με την αναβάθμιση και ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών αλλά και της ναυπηγικής δραστηριότητας.
Είπε επίσης ότι αυτό που συζητήθηκε πρόσφατα στην Ε.Ε. είναι ότι τα έσοδα από το σύστημα εμπορίας ρύπων ETC θα πρέπει να πηγαίνουν στο «πρασίνισμα» της ακτοπλοΐας, ενώ αναφέρθηκε επίσης και στη διαδικτυακή εφαρμογή του παρατηρητηρίου τιμών, όπου ο επιβάτης από εδώ και στο εξής θα γνωρίζει τι πληρώνει στο ακτοπλοϊκό του εισιτήριο.
Τόνισε ότι για το θέμα θα γίνει και νέα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να υπάρξει περισσότερη ενημέρωση στον καταναλωτή αλλά και στις εταιρείες.
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που αφορά τη χρηματοδότηση για «πρασίνισμα» ή τη ναυπήγηση νέων πλοίων που δραστηριοποιούνται στις άγονες γραμμές, δεν απέκλεισε η ευρωπαϊκή να αγγίξει τα 265 εκατ. ευρώ, με παράλληλη επέκταση του συστήματος πολυετών συμβάσεων, που μέχρι σήμερα έφταναν τα 5 χρόνια, στα 20. Σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση τα δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια που θα απαιτηθούν για το «πρασίνισμα» του ακτοπλοϊκού κλάδου και την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών θα ανέλθει στα 2 δισ. ευρώ για το 2027-2028.
Σχετικά με το θέμα των λιμενικών υποδομών, είπε ότι η χώρα για να μπορέσει να βρεθεί στο επίκεντρο των χρηματοδοτήσεων θα πρέπει να αποδείξει ότι οι κάτοικοι των νησιών δεν είναι δεύτερης κατηγορίας και ότι απαιτούνται νέα έργα εν όψει της πράσινης μετάβασης που να μην είναι φαραωνικά, αλλά μικρά και αποτελεσματικά και να εξυπηρετούν την ελληνική ακτοπλοΐα στο Αιγαίο.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")