Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στη Γερμανία, ένα οχηματαγωγό καταμαράν, ολοκλήρωσε τις δοκιμές αποδοχής του και ετοιμάζεται να αναπτυχθεί. Εντάσσεται σε έναν αυξανόμενο αριθμό οχηματαγωγών πλοίων που λειτουργούν με μπαταρίες και καταδεικνύουν τις αυξανόμενες ευκαιρίες για την ηλεκτρική ενέργεια. Το πλοίο, E-Kat, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον όμιλο Damen, καθελκύστηκε στις 

29 Ιουνίου στο Gorinchem της Ολλανδίας και αναμενόταν να πραγματοποιήσει τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς ολοκληρωνόταν ο εξοπλισμός του. Με μικρή καθυστέρηση, ο ιδιοκτήτης του σκάφους, η AG Reederei Norden-Frisa αναφέρει ότι οι δοκιμές αποδοχής ολοκληρώθηκαν στις 15 Ιανουαρίου. Είπαν ότι αυτό σημαίνει ότι οι απαραίτητες άδειες, η ασφάλιση και οι επίσημες εγκρίσεις έχουν ολοκληρωθεί πριν από την έναρξη της υπηρεσίας.

Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι η υποδομή φόρτισης του συστήματος ισχύος μπαταριών με μέγιστη χωρητικότητα 1.800 kW έχει επίσης εγκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό. Έχουν επίσης ολοκληρωθεί οι δοκιμές φόρτισης πλήρους ισχύος στην προβλήτα.

«Όλες οι διατυπώσεις έχουν ολοκληρωθεί», λέει ο Michael Garrelts, τεχνικός επιθεωρητής της AG Reederei Norden-Frisia. «Εάν ο καιρός παίξει με το μέρος μας, το E-Kat θα φτάσει στο Norddeich τον Ιανουάριο».

Το πλοίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με μήκος περίπου 32,3 μέτρα (106 πόδια) και χωρητικότητα έως 150 επιβάτες. Έχει ωφέλιμο φορτίο 11.250 kg.

Το πρώτο στο είδος του οχηματαγωγό πλοίο για τη Γερμανία θα κινείται με ταχύτητα 16 κόμβων (19 μέγιστη ικανότητα) μεταξύ του Norddeich στη δυτική Γερμανία στη Βόρεια Θάλασσα και του Norderney, ενός από τα νησιά της Ανατολικής Φρίσης. Αυτό θα καταστήσει δυνατή τη μείωση του χρόνου ταξιδιού σχεδόν κατά το ήμισυ σε μόλις 30 λεπτά. Αναμένουν να πραγματοποιούν έως και οκτώ ταξίδια την ημέρα.

Η πρόωση γίνεται με δύο έλικες που κινούνται από ηλεκτροκινητήρες 600 kW ο καθένας και δύο ηλεκτρικούς bow trusters 75 kW. Το σύστημα μπαταριών και ισχύος αναπτύχθηκε από την ολλανδική εταιρεία EST-Floattech, η οποία παρείχε το σύστημα μπαταριών Octopus High Energy.

Μόλις ελλιμενιστεί στο Norddeich, το E-Kat θα επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας τις συνδέσεις ρεύματος ξηράς. Μια πλήρης φόρτιση θα διαρκέσει περίπου 28 λεπτά και θα δώσει στο πλοίο ενέργεια για το ταξίδι μετ' επιστροφής. Η απόσταση μεταξύ του λιμανιού και του νησιού είναι περίπου 11 χιλιόμετρα (7 μίλια).

«Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν κλειστό κύκλο παραγωγής και κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας», λέει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής εταιρείας Cal-Ulfert Stegmann. Σημειώνει ότι έχουν ήδη εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στα κτίρια της εταιρείας στο λιμάνι και στο νησί. Παρέχει επίσης σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.