Καθώς, μάλιστα, η προεδρία του Τραμπ την περίοδο 2017-2020 ήταν μια ταραγμένη περίοδος για τη ναυτιλία, υπάρχουν μια σειρά ερωτήματα σχετικά με την υλοποίηση των εξαγγελιών του νέου Προέδρου για την επιβολή δασμών και την επίδρασή τους στους ναύλους των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων ξηρού-χύδην φορτίου (bulk carriers). «Για άλλη μια φορά, η ναυτιλία βρίσκεται σε μια ασταθή περίοδο, αλλά μπορεί να μην είναι όλα άσχημα νέα», έχει δηλώσει ο Πουνίτ Όζα, γνωστός σχολιαστής για τη ναυτιλία και τη γεωπολιτική.
Αυτή η εκτίμηση ενισχύεται από την διαφορετική εικόνα, που διαμορφώνεται σε κάθε κατηγορία πλοίων. Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, όπως φάνηκε και στη πρώτη θητεία Τραμπ, η υλοποίηση μιας πολιτικής επιβολής δασμών, μπορεί να φέρει βραχυπρόθεσμα μια αύξηση των ναύλων, καθώς θα αυξηθούν οι εισαγωγές μέχρι την έναρξη εφαρμογής των μέτρων, αλλά στη συνέχεια θα υπάρξει ανάσχεση των εμπορευματικών μεταφορών και πτώση των ναύλων. Αντίθετα, θετικός αναμένεται ο αντίκτυπος στα δεξαμενόπλοια και στα υγραεριοφόρα (LNG και LPG) και με διακυμάνσεις για τα bulk carriers ανάλογα με τα “αντίποινα” που θα επιλεγούν από άλλα κράτη.
(η συνέχεια στο slpress.gr)
*Ο Σταύρος Μαλαγκονιάρης είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος, εξειδικευμένος στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Από το 1982 εργάστηκε σε πολλές εφημερίδες (Αυριανή, Ελεύθερος Τύπος, Έθνος κ.α.). Παράλληλα, έχει συνεργαστεί με ναυτιλιακά περιοδικά, όπως ο “Εφοπλιστής” και το “Αργώ”. Από το 2014 μέχρι σήμερα συνεργάζεται με την “Εφημερίδα των Συντακτών”, γράφοντας ιστορικά θέματα.