Η WinGD Αναφέρει την Πρόοδο των Κινητήρων Αμμωνίας με Στόχο τις Πρώτες Παραδόσεις τον Ιούνιο

Η WinGD Αναφέρει την Πρόοδο των Κινητήρων Αμμωνίας με Στόχο τις Πρώτες Παραδόσεις τον Ιούνιο
energia.gr
Δευ, 27 Ιανουαρίου 2025 - 13:49

Ο διαγωνισμός για την παράδοση του πρώτου κινητήρα με καύσιμο την αμμωνία συνεχίζει να παρουσιάζει πρόοδο, με την ελβετική WinGD να αναφέρει ότι αναμένει να ολοκληρώσει την τελική επικύρωση εγκαίρως για τις πρώτες παραδόσεις κινητήρων τον Ιούνιο του 2025. Αφού πέτυχε αποτελέσματα με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα σύμφωνα με τις προσδοκίες, η εταιρεία αναφέρει

ότι τους επόμενους μήνες αναμένει να διεξάγει δοκιμές κινητήρα πολλαπλών κυλίνδρων για να επικυρώσει τον κινητήρα πλήρους κλίμακας, τη διαμόρφωση του στροβιλοσυμπιεστή και τα συστήματα ελέγχου, ώστε ο κινητήρας να ξεκινήσει την παραγωγή.

«Η ιδέα του μονοκύλινδρου X DF A λειτουργεί καλά, με την απόδοση καύσης, τις εκπομπές και την πιλοτική κατανάλωση εντός του εύρους των προσδοκιών μας», αναφέρει ο Sebastian Hensel, αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της WinGD.

Η εταιρεία τονίζει ότι οι δοκιμές ενός κυλίνδρου θα επιτρέψουν την ταχεία επικύρωση του συστήματος καύσης αμμωνίας σε συνθήκες κινητήρα, καθώς και τη βελτιστοποίηση των εκπομπών και της απόδοσης. Θα επαληθεύσει επίσης την έννοια της ασφάλειας του κινητήρα στον δοκιμαστικό κινητήρα.

Η WinGD, η οποία ανήκει στην China CSSC Corporation, αναφέρει ότι ξεκίνησε το ειδικό πρόγραμμα ανάπτυξης αμμωνίας το 2019. Το 2022, το πρόγραμμα προχώρησε σε πειράματα με τη χρήση του θαλάμου καύσης ψεκασμού της WinGD και αυτό ακολουθήθηκε από μια βαθιά διερεύνηση βασικών εξαρτημάτων του κινητήρα στις δοκιμαστικές εξέδρες που στεγάζονται στο εργαστήριο μελλοντικών καυσίμων του Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας Κινητήρων (ERIC) της εταιρείας στο Winterthur της Ελβετίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλατφόρμα X-DF-A βασίζεται στην ιδέα του κύκλου ντίζελ που έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες με τους κινητήρες ντίζελ. Μεταξύ των προσπαθειών ήταν και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για την αποτελεσματική έγχυση και καύση αμμωνίας με ταυτόχρονο έλεγχο και ελαχιστοποίηση των εκπομπών.

«Σε προηγούμενες δοκιμές, επαληθεύσαμε ότι τα αποτελέσματα του SCC ήταν μεταβιβάσιμα ένα προς ένα στα αποτελέσματα των κινητήρων δοκιμών μας», αναφέρει ο επικεφαλής δοκιμών και επικύρωσης της WinGD Σωτήρης Τοπάλογλου. «Ως αποτέλεσμα, βρισκόμαστε σε ισχυρή θέση για να σημειώσουμε ταχεία πρόοδο μέσω της επικύρωσης της τεχνολογίας αμμωνίας μας».

Η εταιρεία είχε προηγουμένως ολοκληρώσει τις δοκιμές των εγχυτήρων καυσίμου αμμωνίας σε δοκιμαστικές εξέδρες για την επικύρωση της λειτουργικότητας, της μηχανικής συμπεριφοράς και της αξιοπιστίας σε έναν πολυκύλινδρο κινητήρα μεθανόλης σε φορτίο 100%. Αναφέρουν ότι αυτό επέτρεψε τη δοκιμή της έννοιας του ψεκασμού αμμωνίας σε σκληρές συνθήκες κινητήρα και θερμική καταπόνηση πριν από τη δοκιμή με αμμωνία.

Η WinGD αναφέρει ότι έχει σχεδόν 30 παραγγελίες για κινητήρες X DF A στα τμήματα των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των containerships, των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας. Οι πρώτοι κινητήρες θα κατασκευαστούν για τέσσερα πλοία μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας που ανήκουν στην Exmar LPG και δέκα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που διαχειρίζεται η CMB.Tech.

Άλλοι κατασκευαστές κινητήρων αναφέρουν επίσης πρόοδο στις προσπάθειές τους να ολοκληρώσουν τα τεστ των κινητήρων που λειτουργούν με αμμωνία. Η MAN Energy Solutions ανέφερε τον Δεκέμβριο του 2024 ότι ξεκίνησε δοκιμές ενός δίχρονου κινητήρα πλήρους κλίμακας που λειτουργεί με αμμωνία στο ερευνητικό της κέντρο στην Κοπεγχάγη. Η MAN δήλωσε ότι είχε ολοκληρώσει πάνω από 12 μήνες δοκιμών σε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που λειτουργεί με αμμωνία. Η ΜΑΝ επικεντρώνεται σε στοιχεία όπως η καύση και οι εκπομπές, η ρύθμιση του κινητήρα, η δοκιμή του ψεκαστήρα και η επαλήθευση του συστήματος ελέγχου, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τα μέσα του 2025.

Η Wartsila ανέφερε επίσης πρόοδο στις δοκιμές μονοκύλινδρου κινητήρα και στις προσπάθειες για κινητήρα πολλαπλών καυσίμων. Έχει ακόμα δηλώσει προηγουμένως ότι αναμένει ότι οι πρώτοι κινητήρες αμμωνίας θα παραδοθούν το 2025.