Σε σταθερά επίπεδα παραμένουν τα έσοδα της Dorian LPG τα δύο τελευταία τρίμηνα του 2024.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας για το τελευταίο τρίμηνο του 2024, τα έσοδα της εταιρείας από τις ναυλώσεις πλοίων θα διαμορφωθούν από 78,7 εκατ. μέχρι 80,7 εκατ. δολάρια, ενώ το ακριβώς προηγούμενο τρίμηνο, που έληξε τέλος Σεπτεμβρίου 2024, έφτασαν στα 82,4 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα η εισηγμένη στη Wall Street εταιρεία, που διαχειρίζεται μεγάλα LPG carriers, συμφερόντων Γιάννη Χατζηπατέρα, ανακοίνωσε για ακόμη ένα συνεχόμενο τρίμηνο έκτακτο μέρισμα, ύψους αυτή τη φορά 0,7 δολαρίου ανά μετοχή. Το συνολικό ποσό που θα διανεμηθεί φτάνει τα 30 εκατ. δολάρια. Το μέρισμα, πάντως, είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από τα προηγούμενα τρίμηνα, όταν και η Dorian έδινε 1 δολάριο ανά μετοχή.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας για το τελευταίο τρίμηνο του 2024, τα διαθέσιμα κεφάλαιά της θα διαμορφωθούν στα 315 εκατ. δολάρια περίπου, ενώ οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις της θα φτάσουν τα 570 εκατ. δολάρια περίπου.
Outlook αγοράς
Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της εταιρείας για το outlook της αγοράς υγραερίου, τα ναυλοσύμφωνα 12μηνης διάρκειας τείνουν να εξομαλύνουν τις υπάρχουσες διαταράξεις και τις αδυναμίες που παρατηρούνται σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο και στη spot αγορά.
Από την πλευρά της, η VesselsValue σε ανάλυσή της για την αγορά των LPG επισημαίνει ότι το 2025 οι εξαγωγές από τις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 3,9%, ενώ την επόμενη τριετία σχεδόν θα διπλασιαστούν, αφού η μέση άνοδος των εξαγωγών θα διαμορφωθεί στο 7,6%.
Όσον αφορά τον παγκόσμιο στόλο στα μεγάλα LPG carriers (VLGCs/VLACs), το tonnage διογκώθηκε κατά 11% την περσινή χρονιά.
Δεδομένης της έντονης δραστηριότητας παραγγελιών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, αναμένεται ότι αυτή η αύξηση της προσφοράς θα ασκήσει πίεση στα έσοδα των πλοίων προς το τέλος της περιόδου (2028).
Τα κέρδη για τα VLGCs αναμένεται να κλείσουν κατά μέσο όρο γύρω στα 43.000 δολάρια τη μέρα το 2024, ενώ θα μειωθούν σε περίπου 41.000 δολάρια τη μέρα το 2025, με βάση τα χαμηλά ανοδικά επίπεδα που καταγράφονται στις αμερικανικές εξαγωγές. Ωστόσο η δυναμική θα επανέλθει όταν θα λειτουργήσουν οι προεκτάσεις projects το 2026.
Σύμφωνα με την Dorian, το 2025 αναμένεται κανονική δραστηριότητα στη Διώρυγα του Παναμά και αυτό θα μειώσει την απόσταση απόπλου σε σύγκριση με ό,τι είδαμε το 2024.
Η Κίνα αναμένεται να προχωρήσει με τα σχέδια επέκτασης του PDH το 2025, γεγονός που θα στηρίξει περαιτέρω την αύξηση της ζήτησης υγραερίου στη χώρα.
Η Ινδία έχει επίσης σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, με τις εισαγωγές να αυξάνονται κατά 29%, αντιπροσωπεύοντας το 27% της παγκόσμιας ζήτησης εισαγωγών βουτανίου.
Επίσης αν και αναμένεται ότι το παγκόσμιο εμπόριο αμμωνίας θα αυξηθεί λόγω των συνεχιζόμενων έργων μπλε και πράσινης αμμωνίας παγκοσμίως, οι καθυστερήσεις σε ορισμένα απ’ αυτά τα έργα υποδηλώνουν ότι η σημαντική αύξηση είναι απίθανο να συμβεί μέσα στο 2025.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")