Ενώ η κύρια δραστηριότητά της, η αυτοκινητοβιομηχανία, συρρικνώθηκε τόσο στα έσοδα όσο και στα περιθώρια κέρδους, η επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας αυξήθηκε περισσότερο από 100% σε ετήσια βάση - έχοντας αναπτύξει 31,4 GWh έναντι 14,7 GWh το 2023.
Αυτό οφείλεται κυρίως στα Megapacks της, τα δημοφιλή συστήματα αποθήκευσης ενέργειας σε κλίμακα κοινής ωφέλειας, και στην αύξηση της παραγωγής στο Megafactory της στην Καλιφόρνια, όπου παράγει αυτά τα πακέτα μπαταριών.
Η Tesla ολοκλήρωσε επίσης πρόσφατα την κατασκευή του δεύτερου εργοστασίου Megafactory, αυτό στη Σαγκάη της Κίνας, και τώρα, η εταιρεία αποκάλυψε ότι κατασκευάζει ένα τρίτο εργοστάσιο Megafactory.
Ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk δήλωσε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 4ου τριμήνου 2024 χθες:
Έτσι, έχουμε το δεύτερο εργοστάσιό μας, το οποίο είναι στη Σαγκάη, που ξεκινά τη λειτουργία του, και χτίζουμε ένα τρίτο εργοστάσιο. Έτσι, προσπαθούμε να αυξήσουμε την παραγωγή της σταθερής αποθήκευσης μπαταριών όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος δεν είπε πού χτίζει η Tesla αυτό το νέο εργοστάσιο ή τι ακριβώς εννοούσε με το «χτίζουμε». Είναι απίθανο το εργοστάσιο να βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής.
Η Tesla ανακοίνωσε ετήσια προγραμματισμένη χωρητικότητα 40 GWh για κάθε ένα από τα πρώτα εργοστάσια Megafactory.
Παρόλο που η ανάπτυξη της Tesla στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας είναι εντυπωσιακή, έχει τροφοδοτηθεί εν μέρει από τις μειώσεις τιμών τον τελευταίο καιρό.
Τον τελευταίο χρόνο, η Tesla μείωσε την τιμή του Megapack από 1,5 σε 1 εκατομμύριο δολάρια. Η Tesla είναι ιδιαίτερα αδιαφανής με τα οικονομικά της αποτελέσματα και δεν αναλύει τα έσοδα και το κόστος της ανά μοντέλο ή προϊόν.
Συγκεντρώνει όλες τις ενεργειακές δραστηριότητές της μαζί, την ηλιακή ενέργεια και την αποθήκευση. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι η ηλιακή επιχείρηση της Tesla αντιπροσωπεύει πλέον ένα μικρό κλάσμα της συνολικής ενεργειακής της επιχείρησης.
Αν αναλύσουμε την αναφερόμενη ενεργειακή ανάπτυξη της Tesla σε σύγκριση με τα έσοδα και το κόστος, μπορούμε να δούμε ότι τα κέρδη της Tesla ανά GWh που αναπτύχθηκε έφτασαν σε χαμηλό ρεκόρ για το έτος το περασμένο τρίμηνο:
Αυτό συμβαίνει καθώς ο ανταγωνισμός ανεβαίνει και στοχεύει τα Megapacks, τα οποία εξακολουθούν να είναι σαφώς ο ηγέτης της αγοράς.
Η Tesla δεν παράγει τις δικές της κυψέλες μπαταριών για την κατασκευή των Megapacks και δύο από τους κύριους προμηθευτές κυψελών μπαταριών της Tesla, η BYD και η CATL, κυκλοφόρησαν πρόσφατα προϊόντα που ανταγωνίζονται τα Megapacks της Tesla.
Ενώ η ζήτηση εξακολουθεί να ξεπερνά την παγκόσμια παραγωγή αποθήκευσης ενέργειας, η Tesla ίσως χρειαστεί να μειώσει περαιτέρω τις τιμές για να συνεχίσει να είναι σε θέση να αναπτύξει αυτό το τμήμα της επιχείρησής της.