Η Τσεχία εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για τον στρατηγικό διάλογο που ξεκίνησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αυτοκινητοβιομηχανία, επικαλούμενη τον αποκλεισμό βασικών φορέων από την περιοχή. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος μεταποιητικός τομέας στην Τσεχία, με συμμετοχή σχεδόν 10% στο ΑΕΠ της χώρας. Ενώ καλωσόρισε την πρωτοβουλία, ο Τσέχος υπουργός 

 

Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα εξέφρασε την απογοήτευσή του για την περιορισμένη εκπροσώπηση των περιφερειακών φορέων.

«Είναι κρίμα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κεντρικής Ευρώπης δεν ήταν επίσης παρόντες ώστε να είναι ισχυρότερη η σύνθεση (του σχήματος) στη συνάντηση της Πέμπτης», έγραψε.

Ο ευρωβουλευτής του ECR Αλεξάντρ Βόντρα το πήγε ένα βήμα πιο πέρα, κατηγορώντας την Επιτροπή για την πρόσκληση εκπροσώπων κατασκευαστών αυτοκινήτων «κυρίως από τη Γερμανία και τη Γαλλία».

Επέκρινε επίσης την αποστολή πρόσκλησης σε ΜΚΟ και εταιρείες με σημαντική ιδιοκτησία τρίτων χωρών, όπως η Volvo. Με τον τρόπο αυτό, «η Επιτροπή ρισκάρει να θέσει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και να προδώσει τις δικές της βιομηχανικές φιλοδοξίες», δήλωσε ο Βόντρα.

Εν τω μεταξύ, οι Τσέχοι ευρωβουλευτές του ΕΛΚ εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την έναρξη του διαλόγου, αλλά τόνισαν επίσης την ανάγκη να αντικατοπτρίζονται οι ανησυχίες των προμηθευτών.

«Βλέπω τη συνάντηση των κορυφαίων προέδρων των αυτοκινητοβιομηχανιών με την Επιτροπή ως το πρώτο στάδιο, το οποίο θα πρέπει να οδηγήσει σε συγκεκριμένα βήματα στις αρχές Μαρτίου», δήλωσε η Ντανούσε Νερούντοβα.

«Η Επιτροπή πρέπει να ακούσει όλους τους φορείς καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας εφοδιασμού, η οποία είναι ζωτικής σημασίας στην Τσεχική Δημοκρατία», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την Τσέχα υπουργό Μεταφορών, η ΕΕ πρέπει να προβεί σε συστηματικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των τιμών της ενέργειας και των προσαρμογών στις κυρώσεις της ΕΕ σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, οι οποίες θα μπορούσαν να επιβληθούν στις εταιρείες που δεν θα επιτύχουν τους στόχους για το ποσοστό των πωλούμενων ηλεκτρικών οχημάτων.

Για να διασφαλίσει ότι οι τσεχικές ανησυχίες θα εισακουστούν, ο Κούπκα κάλεσε τον Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα να επισκεφθεί τη χώρα και να συναντηθεί με τους τοπικούς κατασκευαστές.

«Θα είμαστε όσο το δυνατόν πιο δραστήριοι για να επηρεάσουμε την τελική μορφή του εγγράφου αυτού», δήλωσε ο Κούπκα, προσθέτοντας ότι είναι πεπεισμένος ότι η Τσεχία μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση του επερχόμενου σχεδίου δράσης της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία, το οποίο πρέπει να υποβληθεί έως τις 5 Μαρτίου.

euractiv.gr