Μία νέα συζήτηση έχει ξεκινήσει στη Βρετανία, καθώς η κυβέρνηση της Σκωτίας επιχειρεί να ενισχύσει τους τοπικούς διαχειριστές υπεράκτιων αιολικών. Καθώς η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου προσπαθεί να βάλει σε τάξη τους κλιματικούς στόχους και τα ταμειακά περιθώρια, η Σκωτία ασκεί πιέσεις προκειμένου να εξασφαλίσει καλύτερους όρους για τους διαχειριστές ΑΠΕ στη χώρα

Το 2025 θα αποτελέσει έτος-σταθμό για τις κλιματικές φιλοδοξίες της Βρετανίας, σύμφωνα με τον Κρις Σταρκ, τον επικεφαλής της βρετανικής υπηρεσίας για την καθαρή ενέργεια. Με απώτερο στόχο τη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου, το βασικό διακύβευμα είναι η εύρεση ενός λειτουργικού μοντέλου για τις τιμές της ενέργειας από ΑΠΕ. Ορισμένα από τα μέτρα που εξετάζει η Ντάουνινγκ Στριτ είναι η χρονική επέκταση της περιόδου όπου οι διαχειριστές ΑΠΕ έχουν εγγυημένες πληρωμές και η διεύρυνση των διαγωνισμών προκειμένου να συμμετέχουν εταιρείες που δεν έχουν εξασφαλίσει τις απαραίτητες άδειες.

Με τον επόμενο διαγωνισμό να διενεργείται εντός του καλοκαιριού, η ηγεσία της Σκωτίας εντείνει τις πιέσεις της προς το Λονδίνο ώστε να λάβει πιο ευνοϊκά κριτήρια για τις σκωτσέζικες επιχειρήσεις που επιθυμούν να συμμετέχουν. Η φετινή διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί κομβική καθώς πέρσι μόλις μία εταιρεία από τη Σκωτία, η Green Volt, είχε καταφέρει να ολοκληρώσει με επιτυχία όλες τις φάσεις του διαγωνισμού. Η κατάσταση αυτή υπονομεύει τους στόχους της Σκωτίας για τα υπεράκτια αιολικά, σύμφωνα με την Αναπληρωτή Πρωθυπουργό της χώρας, Κέιτ Φορμπς.

Τα παράπονα των σκωτσέζικων εταιρειών επικεντρώνονται στις γραφειοκρατικές δυσκολίες και το κόστος μεταφοράς ως δύο αποτρεπτικούς παράγοντες. Όπως εξηγούν οι διαχειριστές ΑΠΕ, η διαδικασία ανάπτυξης ταλανίζεται από προβλήματα σχεδόν σε όλη την πορεία της, από τις καθυστερήσεις στην έγκριση των αδειών, την αναμονή για σύνδεση με το δίκτυο, και το κόστος μεταφοράς ενέργειας.

Μία από τις προτάσεις των βρετανικών αρχών για το ζήτημα του κόστους είναι η διαίρεση των νήσων σε ζώνες, με τις περιοχές που βρίσκονται κοντά στα αστικά κέντρα και άρα την υψηλότερη ζήτηση, να έχουν προνομιακά κέρδη. Αυτή η ιδέα υποστηρίζεται από ορισμένους μεγάλους παρόχους ενέργειας, όπως η Octopus. Ωστόσο, δυσαρεστεί τους διαχειριστές ΑΠΕ που θεωρούν ότι μία πιο βιώσιμη λύση θα ήταν η μεταρρύθμιση των χρεώσεων για τη μεταφορά ενέργειας. Το κόστος μεταφοράς ενέργειας αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση από τους κόμβους ζήτησης, κάτι που καθιστά τις τιμές στη Σκωτία μη ανταγωνιστικές.

Καθώς το ρολόι μετράει αντίστροφα για τους επόμενους διαγωνισμούς, η πίεση προς τη βρετανική κυβέρνηση εντείνεται, καθώς τα αυξανόμενα προβλήματα εντός και εκτός θέτουν υπό αμφισβήτηση την ικανότητα των Εργατικών να βρει αποτελεσματικές λύσεις.