την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου PEM για μεγάλης κλίμακας θαλάσσια συστήματα.
Οι εταίροι τονίζουν ότι το έργο έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει μια από τις πιο πιεστικές προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, την ανάπτυξη βιώσιμων και χαμηλών εκπομπών ενεργειακών λύσεων για κρουαζιερόπλοια. Αρκετά έργα μικρότερης κλίμακας επικεντρώνονται σε κυψέλες καυσίμου για κρουαζιερόπλοια και έργα επίδειξης, αλλά η πρόκληση είναι η ποσότητα ισχύος που απαιτείται για τη διατήρηση των λειτουργιών ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου. Το έργο φαίνεται να βασίζεται στην υπάρχουσα τεχνολογία για τη δημιουργία στοίβων κυψελών καυσίμου μεγάλης κλίμακας.
Η Meyer, η οποία είναι γνωστή για τις κατασκευές μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων πλοίων διπλού καυσίμου LNG, σημειώνει ότι η εστίαση αυτού του έργου είναι στη μετασκευή υπαρχόντων πλοίων. Εκτός από την παράταση της διάρκειας ζωής των σημερινών πλοίων, σημειώνουν ότι μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία απαλλαγής από τον άνθρακα στον τομέα της κρουαζιέρας εστιάζοντας ιδιαίτερα σε βιώσιμες λειτουργίες σε λιμάνια και παράκτιες περιοχές.
Βασικός στόχος του έργου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου PEM (Proton Exchange Membrane) για μεγάλης κλίμακας θαλάσσιες εφαρμογές. Σημειώνουν ότι, σε συνδυασμό με τη μεθανόλη ως φορέα ενέργειας, αυτή η τεχνολογία προσφέρει μεγάλες δυνατότητες για την παροχή ηλεκτρισμού, θερμότητας και ψύξης στα πλοία - αποτελεσματικά και με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Το Ινστιτούτο Μηχανικής Θερμοδυναμικής DLR είναι υπεύθυνο για την προ-ανάπτυξη στοίβων κυψελών καυσίμου σε κλίμακα σχετική με τη ναυτιλιακή αγορά. Αυτό περιλαμβάνει τη συνεπή εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικών προσεγγίσεων στον τομέα τόσο του LT-PEM όσο και του HT-PEM. Ο στόχος είναι να κατασκευαστούν πρωτότυπες στοίβες κυψελών καυσίμου με 250 kW (LT-PEM) και 120 kW (HT-PEM), συμπεριλαμβανομένης της επαλήθευσης της απόδοσης στο εργαστήριο.
Το Ινστιτούτο Ναυτιλιακών Ενεργειακών Συστημάτων DLR πραγματοποιεί μακροχρόνιες δοκιμές σε ένα θαλάσσιο σύστημα κυψελών καυσίμου ισχύος 500 kW. Στόχος είναι η προσομοίωση των πραγματικών κύκλων φόρτωσης ενός κρουαζιερόπλοιου για να αποδειχθεί η μακροπρόθεσμη καταλληλότητα του συστήματος. Επιπλέον, οι νέες στοίβες κυψελών καυσίμου LT και HT PEM θα δοκιμαστούν στο Maritime Energy Laboratory για να διασφαλιστεί η ανάπτυξη σε επίπεδο συστήματος.
Το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Τεχνολογίας χρηματοδότησε το έργο με συνολικά 18,7 εκατομμύρια ευρώ (193 εκατομμύρια δολάρια). Το ερευνητικό πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιανουάριο με μια συνάντηση της ομάδας στο Μόναχο.