Ulstein: Μικρά Σκάφη Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων Μειώνουν το Κόστος Συντήρησης Υπεράκτιων Αιολικών

Ulstein: Μικρά Σκάφη Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων Μειώνουν το Κόστος Συντήρησης Υπεράκτιων Αιολικών
energia.gr
Τετ, 5 Φεβρουαρίου 2025 - 13:14

Καθώς ο τομέας της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να εξελίσσεται, οι φορείς εκμετάλλευσης, ιδίως στη φάση της συντήρησης και της λειτουργίας, έρχονται αντιμέτωποι με τις προκλήσεις της μείωσης του κόστους και της αύξησης της αποδοτικότητας. Η νορβηγική Ulstein ανέπτυξε μια νέα υβριδική σχεδίαση για ένα μικρότερο σκάφος

συντήρησης που πιστεύει ότι καλύπτει ένα κρίσιμο κενό στην αγορά και μειώνει το κόστος για τη λειτουργία των αιολικών πάρκων.

Ενώ ο κόσμος χρειάζεται περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το κόστος εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική πρόκληση για την υπεράκτια αιολική ενέργεια. Για να επιτύχουν οικονομική βιωσιμότητα, οι προγραμματιστές έχουν στραφεί σε μεγαλύτερα έργα, αλλά η Ulstein επικεντρώθηκε σε μια προσέγγιση με την οποία θα μπορούσε να μειώσει το CAPEX κατά 50%, το λειτουργικό κόστος και να συμβάλει στο να καταστούν τα μικρότερα, πιο κοντά στην ξηρά αιολικά πάρκα πιο οικονομικά για τους προγραμματιστές.

Επί του παρόντος, επισημαίνουν ότι ο τομέας του walk-to-work βασίζεται κυρίως στα μεγαλύτερα σκάφη εξυπηρέτησης επιχειρήσεων (Service Operation Vessels- SOV), τα οποία μπορούν να παραμείνουν επί τόπου για παρατεταμένο χρονικό διάστημα και συνήθως φιλοξενούν έως και 100 άτομα. Τα ημερήσια έργα υποστηρίζονται από τα πλοία μεταφοράς πληρώματος.

Η πρόταση του Ulstein για το SX250 είναι ένα σκάφος που μπορεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των CTV και των σημερινών μεγάλων SOV. Το μικρότερο σκάφος του θα έχει μήκος περίπου 47 μέτρα (154 πόδια) και θα παρέχει καταλύματα για 32 έως 40 άτομα. Θα είχε μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 10 κόμβων και θα χρησιμοποιούσε το Twin X-Stern του σχεδιαστή για την ενίσχυση των δυνατοτήτων διατήρησης στη θάλασσα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το σκάφος θα ήταν κατάλληλο για κυματισμό έως τα 2 μέτρα (6,5 πόδια) και το καλύτερο για μικρά έως μεσαίου μεγέθους αιολικά πάρκα που βρίσκονται σε περιοχές με ήρεμη ή μέτρια κατάσταση της θάλασσας. Αυτές θα μπορούσαν να είναι πιο κοντά ή στην ακτή ή σε ρηχά νερά.

Μια άλλη ιδέα είναι τα μικρότερα SOV να λειτουργούν σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα σκάφη. Σύμφωνα με τον Ulstein, δύο ή τρία από τα SX250 θα μπορούσαν να διαχειρίζονται μικρότερες εργασίες στο αιολικό πάρκο, ενώ το παραδοσιακό, μεγαλύτερο SOV επικεντρώνεται στις μεγαλύτερες εργασίες.

Το σκάφος μπορεί να προσαρμοστεί με διαφορετικές διατάξεις και εξοπλισμό κορυφής και ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες, διάφορες ρυθμίσεις, όπως ένα σύστημα διαδρόμων, ένα θυγατρικό σκάφος, αποθήκευση στο κατάστρωμα ή ένα ROV εργασίας ή παρατήρησης.

Η κάλυψη του αντιληπτού κενού στην αγορά, σύμφωνα με τον Ulstein, παρέχει μια μοναδική ευκαιρία για μείωση των λειτουργικών εξόδων και των κεφαλαιουχικών δαπανών έως και 50% σε σχέση με τα σημερινά σκάφη. Ως μικρότερο σκάφος, συμβάλλει επίσης στην ώθηση προς τη βιώσιμη λειτουργία και παρουσιάζει μια μοναδική νέα λύση για την υποστήριξη της ευρύτερης οικοδόμησης του τομέα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.