οποιοσδήποτε οικονομολόγος σε δημοσκόπηση του Bloomberg. Η πτώση οφείλεται κυρίως στα αυτοκίνητα και τα μηχανήματα, ανακοίνωσε την Παρασκευή η στατιστική υπηρεσία. Η πτώση ωθεί τον δείκτη παραγωγής στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα του 2020 στο απόγειο της πανδημίας.
Οι αριθμοί έρχονται σε αντίθεση με μια έκθεση την Πέμπτη που δείχνει ότι οι παραγγελίες των εργοστασίων τον Δεκέμβριο αυξήθηκαν, υπογραμμίζοντας τον τρόπο με τον οποίο η μεταποίηση στη Γερμανία δείχνει ανάμεικτα σήματα σε μια εποχή που οι αναλυτές αναρωτιούνται εάν η πτώση της φτάνει στο κάτω μέρος.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης παραμένει σε λήθαργο πριν από τις πρόωρες εκλογές αυτόν τον μήνα που πιθανότατα θα δουν τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς να εκδιωχθεί από τον Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος ηγείται του συντηρητικού μπλοκ CDU/CSU και υπόσχεται χαμηλότερους φόρους και λιγότερους κανονισμούς.
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν συρρικνώθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2024 και οι προοπτικές για το 2025 είναι ζοφερές. Η κυβέρνηση πρόσφατα αναθεώρησε σημαντικά τις προσδοκίες της για την ανάπτυξη — σε μόλις 0,3% από 1,1%.
Άλλοι είναι ακόμη πιο απαισιόδοξοι, με το λόμπι του κλάδου να προβλέπει μια τρίτη συνεχόμενη συρρίκνωση ολόκληρου του έτους – κάτι που δεν έχει ξαναγίνει.
Η Bundesbank προβλέπει ανάπτυξη μόλις 0,2% και προειδοποιεί ότι είναι πιθανή νέα πτώση του ΑΕΠ εάν ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ εφαρμόσει πλήρως τους δασμούς στην Κίνα και σε άλλες χώρες.
Ξεχωριστά στοιχεία έδειξαν ότι το εμπορικό πλεόνασμα της χώρας αυξήθηκε τον Δεκέμβριο.