Chevron: Η Παραγωγή Αργού των ΗΠΑ «Κατεβάζει Ταχύτητα» και Μαζί της τα Σχέδια για Επέκταση των Εξαγωγικών Λιμανιών

Chevron: Η Παραγωγή Αργού των ΗΠΑ «Κατεβάζει Ταχύτητα» και Μαζί της τα Σχέδια για Επέκταση των Εξαγωγικών Λιμανιών
του Δημήτρη Φάρου
Δευ, 10 Φεβρουαρίου 2025 - 14:01

Σύμφωνα με την Chevron, η επιβράδυνση στην αύξηση της παραγωγής πετρελαίου των ΗΠΑ έχει αρνητικό αντίκτυπο στα πρότζεκτ επέκτασης των λιμανιών εξαγωγής αργού αργού σε αγορές του εξωτερικού. Ο ρυθμός αύξησης της παραγωγής αργού στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 70% το 2024, φτάνοντας στα 279.000 βαρέλια την ημέρα, ενώ για το 2025 αναμένεται να σημειώσει ελαφρώς ανοδική πορεία

όπως προβλέπει η αμερικανική Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών, γνωστή ως ΕΙΑ. Ωστόσο, η ΕΙΑ προβλέπει ότι το 2024 θα σημειώσει απότομη κάμψη σε μόλις 78.000 βαρέλια την ημέρα. Και αυτό καθώς, η ιλιγγιώδης αύξηση της παραγωγής στην περιοχή της Λεκάνης Πέρμιαν, που χαρακτήρισε την πρώτη δεκαετία περίπου της έκρηξης του σχιστολιθικού πετρελαίου, έχει αρχίσει να επιβραδύνεται.

Οι παραγωγοί δίνουν πλέουν προτεραιότητα στις αποδόσεις των επενδυτών και στην κεφαλαιακή πειθαρχία έναντι της επέκτασης των εξορύξεων, καθώς ο κλάδος ωριμάζει.

Αν και η εξαγωγική ικανότητα πετρελαίου των ΗΠΑ εκτιμάται ότι είναι περίπου 7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων RBN Energy, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις πραγματικές αποστολές του περασμένου έτους των 4,1 εκατομμυρίων ημερησίως, ωστόσο η Chevron θεωρεί ότι οι προοπτικές για αύξηση των εξαγωγών είναι αναιμικές για το 2025. Οι καθημερινές αποστολές φορτίων πετρελαίου αυξάνονται κατά «εκατοντάδες χιλιάδες» αντί για εκατομμύρια, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η Μπάρμπαρα Χάρισσον, πρόεδρος εφοδιασμού και εμπορίας της Chevron, σε συνέντευξη στο Argus Crude Summit στο Χιούστον του Τέξας.

Η κατάσταση αυτή στην παραγωγή προκαλεί αβεβαιότητα στην κατασκευή νέων τερματικών σταθμών, τα οποία είχαν πολύ καλές προοπτικές πριν την έκρηξη του  Covid 19. Όπως ανέφερε η Χάρισσον, αν πριν την πανδημία το ερώτημα ήταν «πότε», τώρα το ερώτημα είναι «αν» θα κατασκευαστούν οι εγκαταστάσεις αυτές.

Υπάρχουν τέσσερα αμερικανικά πρότζεκτ για την κατασκευή τερματικών σταθμών ικανών να φορτώνουν σούπερ-τάνκερ από τις ακτές του Τέξας και της Λουιζιάνας. Το Sea Port Oil Terminal της Enterprise Products Partners LP, γνωστό ως SPOT, εξακολουθεί να προσπαθεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεταξύ των πιθανών πελατών περίπου 10 μήνες μετά την απόκτηση ομοσπονδιακής άδειας για λιμένα βαθέων υδάτων.

Ο Co-Chief Executive Officer της Enterprise, Τζιμ Τηγκ, την περασμένη εβδομάδα είχε δηλώσει ότι δεν υπάρχει επαρκής εμπορική ανταπόκριση για το SPOT και ότι η εταιρεία είναι έτοιμη  να «πάει παρακάτω» εάν δεν επιτευχθούν δεσμεύσεις όγκων, χρεώσεις και όροι σε εύλογο χρονικό διάστημα. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, εταιρείες όπως η Enterprise, η Trafigura Group, η Phillips 66 και η Energy Transfer LP είχαν υποβάλει αιτήσεις για την κατασκευή τερματικών εξαγωγών, καθώς, μετά το 2015, οπότε και ήρθη η απαγόρευση εξαγωγών αργού που ίσχυε για πολλά χρόνια στις ΗΠΑ,  ακολούθησε μία περίοδος μεγάλης ανάπτυξης για τον τομέα.