Η απειλή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα που ανάγκασε τα περισσότερα πλοία να ταξιδέψουν μέσω Αφρικής, οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων των ναυτιλιακών καυσίμων. Με την κατάπαυση πυρός να σηματοδοτεί και την υποχώρηση των Χούθι, οι αναλυτές αναμένουν τις εξελίξεις στην αγορά για το 2025, ωστόσο η εμπλοκή των ΗΠΑ μπορεί να προκαλέσει νέες αναταράξεις

Στο θαλάσσιο εμπορικό κέντρο της Σιγκαπούρης, οι πωλήσεις καυσίμων έφτασαν τους 54,9 εκατομμύρια τόνους για το 2024, σαφώς αυξημένες από τους 51,8 εκατομμύρια τόνους του 2023. Παρόμοιες αυξήσεις καταγράφηκαν στο λιμάνι Φουτζάιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Όπως εξηγούν οι αναλυτές, η γενικευμένη άνοδος στις πωλήσεις των ναυτιλιακών καυσίμων προκλήθηκε από τις μακρύτερες διαδρομές που αναγκάζονταν να διανύουν τα πλοία καθόλη τη διάρκεια του 2024, προκειμένου να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Επί του παρόντος, η εικόνα για το 2025 αναμένεται διαφορετική, καθώς οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι σταματούν τις επιθέσεις εναντίον όσων πλοίων δεν συνδέονται με ισραηλινά συμφέροντα χάρη στην κατάπαυση πυρός που συμφωνήθηκε στη Γάζα. Μάλιστα, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν δηλώσει πως θα επιστρέψουν σταδιακά στην παραδοσιακή διαδρομή μέσω Σουέζ. Εντούτοις, η πρόταση του Ντόναλντ Τραμπ για την “αγορά” της Λωρίδας της Γάζας από τις ΗΠΑ και τον εκτοπισμό των Παλαιστινίων έχουν προκαλέσει ανησυχίες για το ξέσπασμα μίας νέας σύγκρουσης και την επιστροφή της αβεβαιότητας στο διεθνές εμπόριο.