Κίνα: Ιδιωτικές Θέσεις Ελλιμενισμού Λειτουργούν ως Ηotspots για Ρωσικό και Ιρανικό Πετρέλαιο

Κίνα: Ιδιωτικές Θέσεις Ελλιμενισμού Λειτουργούν ως Ηotspots για Ρωσικό και Ιρανικό Πετρέλαιο
energia.gr
Τρι, 18 Φεβρουαρίου 2025 - 10:51

Ιδιωτικά τερματικά στην Κίνα έχουν λάβει παραδόσεις από πετρελαιοφόρα που υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, υποδηλώνοντας ότι μια περιοχή που φιλοξενεί τους μεγαλύτερους αγοραστές ιρανικού και ρωσικού αργού πετρελαίου της χώρας βρίσκει τρόπους να παρακάμψει την εφαρμογή των μέτρων από τα μεγαλύτερα λιμάνια, αναφέρει το Bloomberg. Το Dongying, στην ανατολική επαρχία Shandong, έγινε βασικό λιμάνι υποδοχής αφού η κρατική εταιρεία Shandong Port Group πούλησε τουλάχιστον έναν τερματικό σταθμό σε 

ιδιωτική εταιρεία, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα και ζήτησαν να μην κατονομαστούν καθώς οι πληροφορίες δεν είναι δημόσιες.

Το Si He, ένα δεξαμενόπλοιο στο οποίο επιβλήθηκαν κυρώσεις στις 10 Ιανουαρίου, έφερ περισσότερα από 744.000 βαρέλια ρωσικού αργού ESPO στο Dongying την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την πλατφόρμα παρακολούθησης εμπόρων και εμπορευμάτων Kpler.

Άλλα hotspots έχουν επίσης προκύψει, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου αγκυροβολίου στο Yangshan, νότια της Σαγκάης, και ενός τερματικού σταθμού στο νότιο λιμάνι Huizhou, το οποίο παρέλαβε μια αποστολή ιρανικού πετρελαίου τον περασμένο μήνα.

Οι ιδιωτικές εναλλακτικές λύσεις έχουν αναδειχθεί από τότε που η Shandong Port Group προέτρεψε τον περασμένο μήνα τους φορείς εκμετάλλευσης να απορρίψουν τα δεξαμενόπλοια που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα, ανταποκρινόμενη στον αυξημένο έλεγχο από την Ουάσιγκτον. Οι κυρώσεις από την αποχωρούσα κυβέρνηση Μπάιντεν ενίσχυσαν την τάση.

Βασιζόμενοι σε αυτές τις μικρότερες επιλογές, τα λεγόμενα τσαγιέρα μπορούν να συνεχίσουν να παίρνουν αργό με έκπτωση, ενώ παράλληλα προστατεύουν τα υψηλού προφίλ ονόματα logistics της Κίνας, που διαχειρίζονται αποστολές φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, και μεγάλα διυλιστήρια.

Οι αγορές αργού πετρελαίου της Κίνας από τη Ρωσία και το Ιράν αποτέλεσαν το ένα τέταρτο των συνολικών εισαγωγών της το 2024, με βάση τους υπολογισμούς του Bloomberg για τα επίσημα τελωνειακά στοιχεία. Ωστόσο, οι αυστηρότεροι περιορισμοί της Ουάσιγκτον από τα τέλη του περασμένου έτους περιέπλεξαν το εμπόριο και ανάγκασαν τους αγοραστές να είναι δημιουργικοί εάν θέλουν να συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε φθηνό αργό.

Η συνεχής προθυμία να δέχονται πλοία από τη μαύρη λίστα είναι μια υπενθύμιση της πίεσης που δέχονται τα ιδιωτικά διυλιστήρια της Κίνας — και της προθυμίας του Πεκίνου να συνεχίσει να κοιτάζει προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Dongying, Shandong

Το εκποιημένο τερματικό Dongying ανήκει πλέον στην Baogang International, σύμφωνα με τους εμπόρους. Τώρα υπό ιδιωτική ιδιοκτησία, είναι σε θέση να πάρουν δεξαμενόπλοια στα οποία έχει επιβληθεί κυρώσεις και να μειώσουν το κόστος μεταφοράς αργού από το ένα πλοίο στο άλλο, συχνά για να θολώσουν την προέλευσή του. Το τερματικό, ωστόσο, μπορεί να χειριστεί μόνο το Aframaxes και δεν είναι εξοπλισμένο για να δέχεται πολύ μεγάλα αερομεταφορεία αργού που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, ανέφεραν οι πηγές.

Το Reuters ανέφερε αρχικά για ιδιωτικούς τερματικούς σταθμούς Dongying που δέχονται δεξαμενόπλοια για τα οποία έχει επιβληθεί κυρώσεις.

Ένας εκπρόσωπος μέσων ενημέρωσης για το Shandong Port Group είπε ότι δεν είχε γνώση για την εκποίηση των τερματικών σταθμών στο Dongying. Η Baogang International δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και email.

Yangshan, Σαγκάη

To Yangshan της Σαγκάης δεν έχει λάβει ρωσικό αργό για περισσότερα από δύο χρόνια. Από τις 10 Ιανουαρίου, τουλάχιστον δύο δεξαμενόπλοια που πήραν περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου Sokol από την Άπω Ανατολή της Ρωσίας, επισκέφτηκαν το Yangshan. Ένα τρίτο σκάφος που βρίσκεται στη μαύρη λίστα πρόκειται να φτάσει στο αγκυροβόλιο αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

Το Yuri Senkevich, ένα πλοίο Sovcomflot στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, ήταν το πρώτο που εκφόρτωσε, αφού άφησε το Sakhalin 1 στις 20 Ιανουαρίου με σχεδόν 700.000 βαρέλια Sokol και στη συνέχεια τα εκφόρτωσε στο Yangshan στις 28 Ιανουαρίου.

Το Yangshan δεν συνδέεται άμεσα με κανένα διυλιστήριο πετρελαίου, πράγμα που σημαίνει ότι τα βαρέλια προορίζονται να περιμένουν σε δεξαμενές αποθήκευσης για μεταφόρτωση αλλού. Η διαχείριση της αποθήκευσης στο Yangshan γίνεται από την ιδιωτική Yangshan Shengang International Oil Logistics Co. Ltd.

Η Shengang International δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και email.

Huizhou, Γκουανγκντόνγκ

Ένα λιμάνι στη νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ, το Huizhou είναι ένας άλλος αναδυόμενος εταίρος εφοδιαστικής. Ένα από τα τερματικά της λειτουργεί από την Huaying Petrochemical, μια ιδιωτική επιχείρηση αποθήκευσης και τερματικού σταθμού που ελέγχεται από τη Wintime Energy Group Co που είναι εισηγμένη στη Σαγκάη.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, ο τερματικός σταθμός έλαβε σχεδόν 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού αργού από το Suezmax Nichola, το οποίο με τη σειρά του τα πήρε από ένα τάνκερ Salina που ανήκει στο Ιράν, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων.

Ένας εκπρόσωπος της Wintime είπε σε μια απάντηση μέσω email ότι ο τερματικός της σταθμός Huizhou έχει λάβει αργό από τη Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη —αλλά όχι το Ιράν— προσθέτοντας ότι η εταιρεία και η θυγατρική της Huaying λειτουργούν σύμφωνα με τους κινεζικούς κανονισμούς.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr