πλήρως την σημασία της μεταφορικής ασφαλείας διεθνώς. Όπως ο Τραμπ θέλει να επανακτήσει η Αμερική το κανάλι του Παναμά, έτσι απεχθάνεται την ιδέα οι Κινέζοι να ελέγχουν τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές και τα διεθνή λιμάνια. Ως επιχειρηματίας ο ίδιος, γνωρίζει την αξία των 100 Ελληνικών, ναυτιλιακών εταιριών που διαχειρίζονται περισσότερα από 100 ποντοπόρα σκάφη εκάστη επί 24ώρου βάσεως.
Στην πρόσφατη διεθνή κρίση ενεργείας, οι Ελληνες εφοπλιστές αντεπεκρίθησαν επαρκώς με φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), για τις ανάγκες της παγκοσμίου αγοράς που είχαν αυξηθή λόγω του εμπάργκο Ρωσικού εφοδιασμού, εξ αιτίας του «γελοίου» Ουκρανικού πολέμου, ημέρες του οποίου οσονούπω τελειώνουν.
Με τζίρο 40-50 δισ. $ ετησίως, η Ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία προσφέρει στην οικονομία της χώρας μας συναλλαγματικά έσοδα περίπου 14 δισ. $, απασχόληση σε τουλάχιστον 250.000 Ελληνες και ξένους κι εγχώριες επενδύσεις έως δύο δισ. ευρώ το χρόνο, με έμφαση στην αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και την αγορά ακινήτων.
Εν τούτοις, οι ανάγκες στελέχωσης των πλοίων υπερβαίνουν τον ρυθμό αυξήσεως των, καθώς οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις παραλογίζονται, ο Ελληνικός εμπορικός στόλος εκσυγχρονίζεται κι οι τεχνολογικές εξελίξεις (επικοινωνίες, καύσιμα, μηχανές, Τεχνητή νοημοσύνη) απαιτούν ειδικευμένες γνώσεις από τους ναυτιλλόμενους.
Η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα ανέρχεται αλλά οι δέκα κρατικές σχολές της χώρας δεν επαρκούν για την εκπαίδευση ναυτικών. Ένα απ’ τα προβλήματα των ναυτικών «ακαδημιών» είναι η διασπορά ανά την χώραν και το υψηλό κόστος διαβιώσεως των εκπαιδευτών - αν θεωρηθεί επαρκές το γνωσιακό επίπεδο σήμερον.
Μία προσφερομένη λύση είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση που θα εφοδιάζει ψηφιακά τους μαθητευομένους επιγείως αλλά κι εν κινήσει, στα πλοία όπου θητεύουν, με σύγχρονες γνώσεις από αυτόχθονες και ξένους ειδικούς.
Στην εποχή που το σύνθημα του προέδρου Τραμπ είναι Make America Great Again (MAGA) μέσω της ελευθέρας επιχειρήσεως, είναι επιβεβλημένο η ναυτική εκπαίδευση ΚΑΙ στην Ελλάδα ν’ αποκρατικοποιηθεί για να συγχρονισθεί με τις απαιτήσεις της εποχής.
Άλλωστε, στο ένδοξο παρελθόν της Ελληνικής ναυτιλίας, στην οποία οφείλεται εν πολλοίς κι η ανεξαρτησία της χώρας από τον Τουρκικό ζυγό, οι ναυτοσύνη αποκτάτο επάνω στο πλοίο, παρεχομένη από τον πλοιοκτήτη-καπετάνιο και το… «τσούρμο» - το έμπειρο πλήρωμα.