Θα Γίνει η Ευρώπη «Εργοστάσιο Συναρμολόγησης» για τους Κινέζους Κατασκευαστές Μπαταριών;

Θα Γίνει η Ευρώπη «Εργοστάσιο Συναρμολόγησης» για τους Κινέζους Κατασκευαστές Μπαταριών;
energia.gr
Τρι, 18 Φεβρουαρίου 2025 - 11:48

Σύμφωνα με νέα μελέτη, η Ευρώπη κινδυνεύει να μετατραπεί σε «εργοστάσιο συναρμολόγησης» για τους κινέζους κατασκευαστές μπαταριών, εκτός εάν η Γηραιά Ήπειρος θέσει σε εφαρμογή κανονισμούς που διασφαλίζουν τη μεταφορά τεχνολογίας και δεξιοτήτων σε αντάλλαγμα για κρατική βοήθεια. Η Transport & Environment, μια περιβαλλοντική 

ομάδα, προειδοποίησε ότι οι τρέχουσες συνεργασίες μεταξύ των κινεζικών κατασκευαστών μπαταριών και των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών επικεντρώνονται υπερβολικά στην εξασφάλιση βραχυπρόθεσμων προμηθειών μπαταριών χωρίς κανένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την ανταλλαγή γνώσεων, γεγονός που οδηγεί σε γεωπολιτικούς κινδύνους και κινδύνους ασφάλειας στην πορεία, αναφέρουν οι FT.

«Μπορούμε να περάσουμε άλλα 10 ή 15 χρόνια προσπαθώντας και αποτυγχάνοντας με εταιρείες όπως η Northvolt», δήλωσε η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια της T&E. «Ή μπορούμε να επωφεληθούμε από εκεί που υπάρχει τεχνογνωσία και να τη χρησιμοποιήσουμε για να καλύψουμε γρήγορα το χαμένο έδαφος, όπως ακριβώς έκαναν οι Κινέζοι τα τελευταία 20 χρόνια».

Η προειδοποίηση έρχεται καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να επανασχεδιάσει τη στρατηγική της για να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, δημιουργώντας τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού για πράσινες τεχνολογίες. Οι φιλοδοξίες της δέχθηκαν πλήγμα με την πρόσφατη κατάρρευση της Northvolt, της μεγαλύτερης ελπίδας για κατασκευή μπαταριών στην ήπειρο.

Για να καλύψουν το κενό, περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με κινεζικούς κατασκευαστές μπαταριών για να εξασφαλίσουν τον εφοδιασμό μπαταριών για την επιθετική εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να ανταποκριθούν στους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.

Τον Δεκέμβριο, η Stellantis δήλωσε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών λιθίου ύψους 4,1 δισ. ευρώ στην Ισπανία με την κινεζική CATL, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μπαταριών στον κόσμο. Σύμφωνα με την ισπανική κυβέρνηση, το έργο είχε λάβει σχεδόν 300 εκατ. ευρώ σε κρατική ενίσχυση. Ωστόσο, δεν τέθηκαν όροι σχετικά με τη μεταφορά τεχνολογίας ή δεξιοτήτων.

Η Stellantis δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει τη σύμβαση με την CATL.

Η Volkswagen συνεργάζεται επίσης με την κινεζική Gotion High-tech για το εργοστάσιο μπαταριών της στο Salzgitter. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Gotion όταν η κινεζική θυγατρική της επένδυσε 1,1 δισ. ευρώ το 2020, αλλά φαίνεται να υπάρχει μικρή μεταφορά πνευματικής ιδιοκτησίας ή γνώσεων, σύμφωνα με τη μελέτη της T&E.

Η VW δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη για σχόλια.

«Χωρίς περισσότερες ευρωπαϊκές απαιτήσεις, απλά δεν θα μάθουμε. Θα είμαστε απλώς ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης», πρόσθεσε η Poliscanova.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr