Τα δύο έργα για την κατασκευή ηλεκτρόλυσης αντιπροσωπεύουν μια συνολική επένδυση που ξεπερνά το 1 δις ευρώ (1,1 δις δολάρια) και θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 από τα διυλιστήρια της TotalEnergies κατά έως και 450.000 μετρικούς τόνους ετησίως, όπως ανέφεραν οι εταιρείες σε ανακοίνωσή τους.
Όταν παράγεται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και μέσω της ηλεκτρόλυσης του νερού - αντί με την απομάκρυνσή του από το φυσικό αέριο και την απελευθέρωση CO2 - το υδρογόνο είναι ένα πιο πράσινο καύσιμο καθώς αφήνει μόνο νερό και οξυγόνο ως υποπροϊόντα όταν καίγεται. Αυτό οδηγεί πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν το καύσιμο στα σχέδια για την αντικατάσταση του πετρελαίου ή του φυσικού αερίου στις οικονομίες τους έως το 2050. Ωστόσο, το υψηλό κόστος και η αβέβαιη ζήτηση έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες ενέργειας να παγώσουν τα έργα και να αποσύρουν τις επενδύσεις τους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της TotalEnergies, Πατρίκ Πουγιαννέ, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί ανανεώσιμο υδρογόνο ως πρώτη ύλη στα διυλιστήρια της Total για να μειώσει τις καθαρές εκπομπές CO2, αν και είναι απρόθυμος να επεκτείνει τον στόλο του σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου από φορτηγά σε επιβατικά αυτοκίνητα, προτού η επαρκής ζήτηση δείξει ότι συμφέρει οικονομικά.
Το πρώτο κοινό έργο, ένας ηλεκτρόλυσης 200 μεγαβάτ (MW) στο Ρότερνταμ, θα προμηθεύεται ενέργεια από τα αιολικά πάρκα της TotalEnergies στα ανοικτά των ολλανδικών ακτών και θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τα τέλη του 2027, όπως ανακοίνωσε η Total.
Αντιπροσωπεύει μια παγκόσμια επένδυση περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ και για τις δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν υποβάλει αιτήματα επιδότησης στο πλαίσιο ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων.
Η Air Liquide και η Total θα ιδρύσουν επίσης μια κοινή επιχείρηση για την κατασκευή ενός έργου ηλεκτρολύτη 250 MW στην επαρχία Zeeland της Ολλανδίας.