Η Επιτροπή πρόκειται να δημοσιοποιήσει το σχέδιό της για την ενδυνάμωση της ασθμαίνουσας ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στις 5 Μαρτίου. Οι προτάσεις της ΕΕ θα στοχεύουν να υποστηρίξουν έναν από τους παραδοσιακά πανίσχυρους κλάδους της ευρωπαϊκής οικονομίας, ο οποίος περνάει μία παρατεταμένη περίοδο ύφεσης εξαιτίας του εντεινόμενου κινεζικού ανταγωνισμού και των υποχρεώσεων της πράσινης μετάβασης.
Μία από αυτές τις υποχρεώσεις είναι ο περιορισμός των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στα νέα οχήματα που πωλούνται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό, όσες κατασκευάστριες υπερβούν τα όρια ρύπων θα κληθούν να πληρώσουν υψηλά πρόστιμα. Για παράδειγμα, ο γερμανικός κολοσσός Volkswagen αναμένεται να χρεωθεί με πρόστιμα που αγγίζουν το 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Με την εταιρεία να έχει ανακοινώσει υποτονικά οικονομικά αποτελέσματα που έχουν οδηγήσει σε μειώσεις μισθών και κλείσιμο μονάδων παραγωγής, οι επιπλέον χρεώσεις θα πλήξουν περαιτέρω τα όποια σχέδια ανάπτυξης.
Ως εκ τούτου, η Γαλλία αποτελεί την πιο πρόσφατη κυβέρνηση που ασκεί πιέσεις προς τις Βρυξέλλες για άμβλυνση των κανονισμών. Πιο συγκεκριμένα, το Παρίσι προτείνει έναν μηχανισμό “δανεισμού” προκειμένου οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αντισταθμίσουν τους ρύπους του 2025 με τις μέσες εκπομπές των επόμενων ετών. Μία άλλη πρόταση που εξετάζουν ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η συνεργασία με κατασκευαστές EVs— οι οποίοι έχουν εκ των πραγμάτων μηδενικές εκπομπές— με στόχο να μοιράσουν τη διαφορά. Ωστόσο, αυτή η λύση θεωρείται εξίσου προβληματική καθώς βοηθά κυρίως επιχειρήσεις που δεν εδρεύουν στην ΕΕ, όπως η αμερικανική Tesla.