InterManager προς ΙΜΟ: Ο Λογαριασμός για τις Εκπομπές Ρύπων των Πλοίων να Πάει στους Πλοιοκτήτες

InterManager προς ΙΜΟ: Ο Λογαριασμός για τις Εκπομπές Ρύπων των Πλοίων να Πάει στους Πλοιοκτήτες
energia.gr
Τρι, 25 Φεβρουαρίου 2025 - 10:38

Καθώς ο ΙΜΟ πλησιάζει τους παγκόσμιους στόχους για τις εκπομπές άνθρακα της ναυτιλίας, οι επαγγελματικές εταιρείες διαχείρισης πλοίων ανησυχούν ότι το κείμενο του νέου κανονισμού που προτείνεται θα μπορούσε να έχει ακούσιες επιπτώσεις στους διαχειριστές. Σύμφωνα με τον βιομηχανικό οργανισμό InterManager, το τρέχον 

προτεινόμενο κείμενο που θα αναθεωρηθεί στο MEPC83 δεν λαμβάνει σωστά υπόψη τον ρόλο των εταιρειών διαχείρισης πλοίων.

Περίπου το 20% όλων των εμπορικών πλοίων έχουν έναν τρίτο διαχειριστή ISM - όχι τον ιδιοκτήτη, ούτε τον εμπορικό διευθυντή, αλλά καθαρά έναν τεχνικό διευθυντή. Εφόσον αυτός ο διαχειριστής δεν έχει λόγο στις εμπορικές λειτουργίες του πλοίου, ούτε στην επιλογή του καυσίμου κατασκευής ή καυσίμων, δεν θα πρέπει να θεωρείται νομικά υπεύθυνος για τις εκπομπές του πλοίου, σύμφωνα με την InterManager. 

"Σε σύγκριση με τον ναυλωτή και τον πλοιοκτήτη, ο διαχειριστής του πλοίου δεν έχει καμία ουσιώδη επιρροή στην ένταση των ρύπων (GHG) ενός πλοίου. Οι διαχειριστές πλοίων δεν έχουν λόγο για τον τύπο του κινητήρα που τροφοδοτεί το διαχειριζόμενο πλοίο, ούτε εάν υπάρχουν πανιά, ηλιακά, κυψέλες καυσίμου ή άλλες εγκαταστάσεις στο πλοίο. Τέτοιες επιλογές αποφασίζονται αποκλειστικά από τον πλοιοκτήτη", ανέφερε ο InterManager, σε ανακοίνωσή της . 

Το προτεινόμενο κείμενο του InterManager θα αναφέρει ότι η οντότητα που είναι υπεύθυνη για τη συμμόρφωση θα είναι "ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του πλοίου". Αυτό θα έφερνε το οικονομικό βάρος στον πλοιοκτήτη και όχι στον διαχειριστή. ο διαχειριστής του πλοίου θα εξακολουθήσει να είναι επιφορτισμένος με τη συλλογή δεδομένων εκπομπών και την σωστή αναφορά τους, σύμφωνα με τους κανονισμούς. 

"Εμείς οι διαχειριστές πλοίων δεσμευόμαστε πλήρως να παίξουμε τον ρόλο μας στο ταξίδι της ναυτιλίας προς το καθαρό μηδέν. Ωστόσο, όταν πρόκειται για την ένταση GHG ενός πλοίου, οι διαχειριστές πλοίων δεν έχουν κανένα λόγο σε καμία από τις αποφάσεις που έχουν ως αποτέλεσμα ουσιαστικό αντίκτυπο. Δεν ζητείται καν η γνώμη τους. Από πλευράς ξηράς, είμαστε οι διαχειριστές των εγκαταστάσεων, όχι οι ιδιοκτήτες του εργοστασίου, δήλωσε ο Πρόεδρος του InterManager Sebastian von Hardenberg.. "Λαμβάνοντας υπόψη τα σημεία μας, ο ΙΜΟ μπορεί να αναπτύξει ένα πιο πρακτικό και δίκαιο πλαίσιο."

Οι αντιρρήσεις της ένωσης αντικατοπτρίζουν μια μακρά συζήτηση σχετικά με το ποιος πρέπει να είναι υπεύθυνος για τη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για τα αέρια του θερμοκηπίου για τη ναυτιλία. Ο νέος κανονισμός FuelEU Maritime φέρει την ευθύνη συμμόρφωσης στον τεχνικό διευθυντή του πλοίου, εάν όμως ο τεχνικός διευθυντής είναι τρίτος, πρέπει να συνάψει συμβατικές ρυθμίσεις με τον πλοιοκτήτη και τον ναυλωτή για την προστασία των οικονομικών του συμφερόντων. 

Αντίθετα, το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ φέρει εξ ορισμού την ευθύνη στον εγγεγραμμένο πλοιοκτήτη. Εάν το πλοίο ναυλώνεται ή διαχειρίζεται τρίτο μέρος, ο πλοιοκτήτης πρέπει να επεξεργαστεί συμβατικές ρυθμίσεις για το κόστος συμμόρφωσης με τον ναυλωτή ή τον τεχνικό διευθυντή. 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr