Ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου 2025 και θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας.
Τι σημαίνει ο νέος κανονισμός EPR για τα οχήματα;
Η Εκτεταμένη Ευθύνη Παραγωγού (EPR) επιβάλλει στους κατασκευαστές, εισαγωγείς και διανομείς οχημάτων να διαχειρίζονται τα απορριπτόμενα οχήματά τους με περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι υποχρεωμένες να:
• Ανακτούν και ανακυκλώνουν υλικά από παλιά οχήματα.
• Διασφαλίζουν τη βιώσιμη διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων, όπως τα έλαια, οι μπαταρίες και τα ελαστικά.
• Υιοθετούν νέες τεχνολογίες που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων τους. Γιατί είναι σημαντική αυτή η αλλαγή;
Η Ινδία έχει έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς αυτοκινητοβιομηχανίας, με εκατομμύρια οχήματα να φτάνουν στο τέλος της ζωής τους κάθε χρόνο. Μέχρι σήμερα, η διαχείριση αυτών των οχημάτων γινόταν χωρίς αυστηρούς κανονισμούς, με αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη απόρριψη και την περιβαλλοντική ρύπανση.
Ο νέος κανονισμός στοχεύει να:
• Μειώσει τα απόβλητα και να αυξήσει την ανακύκλωση μετάλλων και πλαστικών από οχήματα.
• Προωθήσει την κυκλική οικονομία, ενισχύοντας τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών στην κατασκευή νέων οχημάτων.
• Περιορίσει τις παράνομες απορρίψεις και τις ανεξέλεγκτες καύσεις παλαιών αυτοκινήτων, που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Ποιες είναι οι επιπτώσεις για τη βιομηχανία;
Ο κανονισμός EPR θα επηρεάσει σημαντικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ινδία, όπως οι Tata Motors, Maruti Suzuki, Hyundai και Mahindra.
Οι εταιρείες θα χρειαστεί να δημιουργήσουν δομές ανακύκλω σης και απόσυρσης, να συνεργαστούν με εξειδικευμένα κέντρα επεξεργασίας αποβλήτων και να συμμορφωθούν με αυστηρούς περιβαλλοντικούς ελέγχους.
Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορεί να δουν κίνητρα για την ανακύκλωση των παλιών τους οχημάτων, καθώς η κυβέρνηση αναμένεται να παρέχει οικονομικά οφέλη για όσους αποσύρουν τα EoL οχήματά τους με σωστό τρόπο.
Τι σημαίνει για την παγκόσμια αγορά;
Η Ινδία, ως μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο, γίνεται πλέον η πρώτη ασιατική χώρα που εφαρμόζει EPR σε τόσο μεγάλη κλίμακα για οχήματα. Αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ πιθανότατα θα επηρεάσει και τις πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν οχήματα στην Ινδία.
Από την 1η Απριλίου 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα νέο πλαίσιο υπευθυνότητας, το οποίο όχι μόνο θα αλλάξει τη λειτουργία της αγοράς στην Ινδία, αλλά μπορεί να δημιουργήσει νέες παγκόσμιες τάσεις στη βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία.