Η Ταϊβάν είχε αναφέρει τον Ιανουάριο ότι αυξάνει την υπεράκτια επιτήρηση και τις περιπολίες της ως απάντηση σε μια απειλή από την Κίνα. Το νησιωτικό έθνος αντιμετώπισε μια διακοπή καλωδίου τον Ιανουάριο του 2025, η οποία, όπως είπε, μπορεί να προκλήθηκε από άλλο πλοίο που σχετίζεται με την Κίνα και το 2023 έχασε τις συνδέσεις επικοινωνίας με ένα από τα μικρά υπεράκτια νησιά του, αφού ένα άλλο καλώδιο κόπηκε. Το Πολεμικό Ναυτικό ξεκίνησε ένα νέο σύστημα παρακολούθησης για τον εντοπισμό ύποπτων σκαφών, εστιάζοντας σε πλοία που φέρουν σημαία ευκαιρίας.
Η ακτοφυλακή είχε αναπτυχθεί για να ερευνήσει το σκάφος που δείχνει την ταυτότητα του Hongtai 168 αφού το σύστημα παρακολούθησης παρατήρησε το σκάφος αγκυροβολημένο από τις 22 Φεβρουαρίου περίπου έξι ναυτικά μίλια από το ψαροχώρι Jiangjun στη νοτιοδυτική Ταϊβάν στο στενό της Ταϊβάν. Το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι ένας παράκτιος σταθμός είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει με το σκάφος επτά φορές από τότε που αγκυροβόλησε στην ανοικτή θάλασσα, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση.
Χθες 25 Φεβρουαρίου, λίγο μετά τις 03:00 τοπική ώρα το σκάφος παρατηρήθηκε ότι αρχίζει να απομακρύνεται από το αγκυροβόλιο του προς βορειοδυτική κατεύθυνση. Περίπου την ίδια στιγμή, ζητήθηκε από το Λιμενικό Σώμα να διερευνήσει αφού η Chunghwa Telecom ανέφερε ότι το κύριο υποθαλάσσιο καλώδιο της προς το Penghu είχε προφανώς αποκοπεί και είχε στραφεί σε εφεδρικό για να διατηρήσει τις επικοινωνίες.
Το Λιμενικό Σώμα εμπόδισε το σκάφος το σκάφος να απομακρυνθεί αλλά δεν μπόρεσε να επιβιβαστεί σε αυτό λόγω ανοιχτής θάλασσας και υψηλών εξάλων του πλοίου. Δύο επιπλέον πλοία απεστάλησαν για να βοηθήσουν και τελικά το πλοίο με σημαία Τόγκο κατευθύνθηκε στο λιμάνι Anping όπου έφτασε το μεσημέρι και επιβιβάστηκαν οι αρχές για περαιτέρω επιθεώρηση.
Το σκάφος φαίνεται ότι ναυπηγήθηκε το 2006 και είχε αναφερθεί προηγουμένως ιδιοκτησία από κινεζικά συμφέροντα. Είναι 1.800 dwt.
Οι αξιωματούχοι της Ταϊβάν αμφισβητούν την ταυτότητα του σκάφους. Ανέφεραν ότι επέβαινε πλήρωμα οκτώ Κινέζων υπηκόων που είπε ότι το σκάφος ήταν Hongtai 168 . Αυτό το όνομα είναι ζωγραφισμένο και στη γάστρα, αλλά το σήμα AIS εκπέμπει το Hongtai 58. Οι αξιωματούχοι αποκαλούν το πλοίο «πρόχειρο πλοίο», αλλά πιστεύουν ότι υποστηρίζεται από κινεζικά κεφάλαια.
Σημείωσαν ότι ενώ υπάρχει προφανές σπάσιμο στο καλώδιο, δεν είναι σαφές εάν ήταν σκόπιμη δολιοφθορά ή ατύχημα. Περαιτέρω έρευνες διεξάγονται για να διαλευκανθούν οι συνθήκες.